چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
قرآن کریم

مدیر فرهنگی آستان امامزاده ابوالعباس علیه السلام خوراسگان ، از تربیت 200 حافظ قرآن کریم در این مرکز خبرداد.

حجت الاسلام  مجتبی امیریان درگفت وگو باخبرنگار حوزه در اصفهان گفت:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له بر برنامه های حفظ قران ، مرکز حفظ قرآن کریم در سال 91آستان ملکوتی امامزاده ابوالعباس علیه السلام خوراسگان با100دانش پژوه قرآنی راه اندازی شد.

وی در مورد ثمرات چند ساله این مرکز قرآنی تصریح کرد:از سال1391 تاکنون حدود200حافظ در مقاطع حفظ یک تا10جزء ، توفیقاتی را کسب نموده اند که هم اکنون مشغول حفظ مقاطع بالاتر می باشند.

مدیر فرهنگی آستان امامزاده ابوالعباس علیه السلام خوراسگان در مورد نقش سازمان اوقاف و امورخیریه درتقویت این برنامه ها ابراز داشت: این سازمان نیز با خط مشی از فرامین مقام معظم رهبری در چند سال اخیر برنامه های وسیعی در ترویج معارف قرآنی داشته است که بعنوان مثال از سال 91تاکنون حدود سه مسابقه و آزمون قرآنی در رشته های مختلف در این امامزاده برگزار کرده است.

این فعال فرهنگی در اصفهان در مورد کیفیت مسابقات قرآنی گفت:هرساله مسابقات قرآنی برادران و خواهران در سطح استان اصفهان برگزار می شود که آزمون نهایی بین افراد برتر در آستان مقدس امامزاده ابوالعباس (علیه السلام) خوراسگان برگزار می شود که در چند سال اخیر، به حول و قوه الهی با استقبال خوبی مواجه شده است.

امام جماعت استان مقدس امامزاده ابوالعباس خوراسگان در ادامه افزود: غالب دانش پژوهان  این مرکز قرآنی را خواهران تشکیل می دهند که بصورت قوی و با انگیزه خوب در این عرصه وارد شده اند.

وی در مورد برنامه های قرآنی این آستان در طول سال گفت: برنامه سی شب با قرآن همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هرساله در آستان و با حضور حافظین قرآن کریم برگزار می شود که تقریباً در هرشب 1000نفر از برنامه های قرآنی استقبال می کنند.

وی در معرفی این امامزاده گفت:ایشان از نوادگان حضرت ابالفضل (علیه السلام) علمدار دشت کربلا می باشند که با هشت واسطه به جناب عُبید فرزند دوم حضرت عباس (علیه السلام) می رسند که علماء و آحاد مردم متدین اصفهان مقید به زیارت این امامزاده می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha