دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد رضا صفایی بوشهری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه با اشاره به این که امروز جامعه بشری تشنه معارف الهی و اخلاق عملی است، بر ضرورت ترویج اخلاق اسلامی از سوی طلاب و روحانیون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از برازجان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صفایی بوشهری، استاد اخلاق اعزامی از قم، در جمع طلاب و نمازگزاران مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، به ذکر روایتی از پیشوای چهارم پرداخت و گفت: حضرت سجاد(ع) دربیانی نورانی فرمودند «ثَلاثٌ مُنْجِیاتٌ لِلْمُؤْمِن: کَفُّ لِسانِهِ عَنِ النّاسِ وَ اغْتِیابِهِمْ، وَ إشْغالُهُ نَفْسَهُ بِما یَنْفَعُهُ لاِخِرَتِهِ وَ دُنْیاهُ، وَ طُولُ الْبُکاءِ عَلى خَطیئَتِهِ/  سه چیز موجب نجات انسان خواهد بود "بازداشتن زبان از بدگوئى و غیبت مردم"، اشتغال به کارهائى که براى دنیا و آخرت مفید باشد" و "گریه کردن برای خطاها و اشتباهاتی که از فرد سر زده است(تحف العقول: صفحه  204)».

وی با اشاره به عوامل رشد معنوی انسان، ابراز داشت: دوری از گناه و پرداختن به معنویت درکنار مباحث علمی از مهمترین عوامل رشد و پیمودن درجات عرفانی است، لذا برهمگان لازم است همان طور که به مباحث علمی اهمیت می دهند به سرفصل های اخلاقی نیز توجه داشته باشند.

این استاد حوزه با اشاره به این که امروز جامعه بشری تشنه معارف الهی و اخلاق عملی است، بر ضرورت ترویج اخلاق اسلامی از سوی طلاب و روحانیون تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر GB ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام، اسم کوچک ایشان عبدالرسول است نه محمدرضا.