شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لئو بوکاردی

حوزه/ لئوبوکاردی ابراز داشت: رهبران دینی در جهت حل مشکلات امروز دنیا، باید به گفتگو و تعامل بپردازند و مشکلات فراروی بشریت را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، لئوبوکاردی، سفیر واتیکان در ایران امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزارشد با ابراز خرسندی از حضور در شهر مقدس قم و دیدار با علما ، قم را یک حوزه باعظمت توصیف کرد و گفت: ایران  تربیت طلبه و عالم دینی را500سال زودتراز مسیحیت آغاز کرده است و من حوزه قم را با عظمت و خوب دیدم.

وی تعامل و گفتگوی بین ادیان را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد:آرزوی من این است که در جهت حل مشکلات امروز دنیا، رهبران دینی به گفتگو و تعامل بپردازند و مشکلات فراروی بشریت را حل کنند.

لئوبوکاردی ابراز داشت:برداشت ایران در حال گفتگو و تعامل با مدرنیته است و هیچ گاه یک کشور بسته با تفکرات افراطی نبوده است.

شاهد بحران کاهش ایمان و معنویت در غرب هستیم

سفیر واتیکان در ایران با اشاره به دوری مردم و جوانان غربی از معنویت، خاطر نشان ساخت:برخلاف ایران که گرایش جوانان برای ورود به حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی زیاد است جوانان غربی انگیزه ای برای تحصیل علوم دینی و ورد به کلیسا ندارند و امروزه ما شاهد یک بحران کاهش ایمان و معنویت در غرب هستیم.

وی با اشاره به سکوت پاپ در قبال سیاست های دولت های غربی گفت: جریان های زیادی در غرب به دنبال سکولاریزه کردن جامعه هستند و متاسفانه شرایط به گونه ای است که اگر پاپ کلمه ای بگوید دولتمردان غربی آن را دخالت تلقی می کنند و می گویند که دین از سیاست جداست و کلیسا حق ندارد در مسائل سیاسی و نظامی دخالت کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha