یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایزدپناه ارشاد قم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود گنجینه های ارزشمند در موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها گفت: باید در طرح های توسعه حرم نگاه ویژه ای به آن شود و تلاش می کنیم تا در حد امکان مکانی مناسب برای موزه آستان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ایزد پناه در بازدید از موزه و مرکز اسناد حرم مطهر، با بیان اینکه آثار بسیار فاخری در موزه حرم وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این آثار گرانبها به خوبی عرضه نمی شود و نیاز به یک مکان وسیع تر و دسته بندی دقیق تر دارد.

وی توسعه موزه  و فراهم کردن محیطی مناسب برای ارائه این آثار به دنیا را خواستار شد وگفت: به نظر من در طرح توسعه حرم مطهر، باید جای مناسبی برای موزه دیده شود چراکه اهمیت موزه برای حرم شاید بیشتر از کتابخانه باشد و باید زودتر به آن رسیدگی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از بازدید خود با حضور در مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با تقدیر از فعالیت هایی که در زمینه میراث گذشتگان در این مکان مقدس انجام می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین راه ها برای تبیین درست تمدن شیعی وجود اسناد تاریخی و طبقه بندی شده است که آستان مقدس قم در این زمینه فعالیت های خوبی انجام داده است.

وی فعالیت ها و آثار منتشر شده از این مرکز را به نسبت سالهای فعالیت خود خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: هرچند این مرکز نوپاست و دیر به وجود آمده ولی آثار و برنامه ریزی برای انتشار و جمع آوری اسناد به صورت نرم افزاری و با طبقه بندی های انجام شده نشان می دهد که روند بسیار خوبی دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری صمیمانه  در زمینه چاپ و مجوز های انتشار اسناد است.

وی این مرکز را کمک بزرگی به فرهنگ نویسان و تاریخ نگاران دانست و گفت: ما باید از این طریق با دنیا تعامل برقرار کنیم و جهانگردان خارجی که سفیران فرهنگ هستند را با همین اسناد آشنا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ایزد پناه قم و آستان مقدس کریمه اهل بیت عليهم السلام را قلب تحولات ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: قم محل رفت و آمد اقشار مختلفی از مردم ایران و دنیاست بنابراین باید اقدامات تبلیغی مستند در آن بیشتر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری مسئول مرکز اسناد حرم نیز  به معرفی نرم افزارها و تولیدات اسنادی این مرکز پرداخت و گفت: در لابلای این اسناد مطالبی پيدا می شود که شاید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. با این اقدام آستان پیشنهاد ما به همه دستگاه های اجرایی و نظارتی آن است که چنین مرکزی برای اسناد خود داشته باشند تا در تاریخ همه چیز شفاف و درست تبیین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha