چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام مهدی رستم نژاد

حوزه/ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: رمضان از محبوب‌ترین ماه‌ها در پیشگاه خداوند و بندگان بوده و در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام  والمسلمین مهدی رستم نژاد، در برنامه زمزم معرفت با بیان این‌که ترک گناه شایسته‌ترین عمل ماه رمضان است، گفت: رمضان از محبوب‌ترین ماه‌ها در پیشگاه خداوند و بندگان بوده و در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند به همین دلیل درهای مغفرت باز  بوده  و انسانی که در این ماه بخشیده شود مانند کودکی است که تازه از مادر تولد شده و  گناهی را مرتکب نشده است.

وی افزود: تمام عبادات الهی دارای یک سلسله مقدماتی است و برای اینکه این مقدمات انسان را به روح معنوی آن عبادت نزدیک کند، معمولاً گاهی به‌صورت وظایف قطعی و یا گاهی به‌صورت وظایف پیش مقدمی در شریعت آمده است که روزه سه روز آخر ماه شعبان هم مقدمه‌ای برای  انجام فریضه واجب روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: رمضان ماه نزول قرآن و ماهی است که شب قدر در آن قرار گرفته است و در پایان آن عید فطر از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی قرار دارد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین رستم نژاد ادامه داد: رمضان از عظیم‌ترین ماه‌هایی الهی است به همین خاطر خداوند ماه رجب و ماه شعبان را مقدمه ورود به این ماه قرار داده است و انسان‌های مؤمن از  فرصت ماه رجب و شعبان استفاده کرده و خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند.

وی افزود: خداوند برای رمضان دو ماه را مقدمه قرار داده، ماه ولایت را که ماه رجب است دروازه ورود قرارداد و بعد ماه پیامبر را که شعبان بوده و پس‌ازآن ماه رمضان  را که شهر الله است قرارداد  که قرار گرفتن این دو ماه پرفضیلت قبل از رمضان شأن عظیم این ماه پر برکت را نشان می‌دهد.

عضو هیئت‌علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: پیامبر ماه رمضان را ضیافت الله یعنی مهمانی خدا نامیده است؛ بندگان باید به آداب مهمانی رفتن در این ماه توجه کرده و سعی کنند برای میزبان، مهمانی خوبی و صمیمی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  رستم نژاد  با اشاره به این‌که رمضان دروازه ورود به بهشت و حریم کبریایی الهی است، یادآور شد: کسی که در ماه رمضان و در شب‌های قدر بخشیده نشود دیگری فرصتی برای غفران پیدا نخواهد کرد و باید منتظر فرصت رمضان بعدی باشد؛ بنابراین باید قدر لحظه‌لحظه این ماه را دانسته و از لحظه‌های آن برای توبه و غفران الهی استفاده ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha