جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه باید مراقب شویم با افراط و تفریط شخصیت امام(ره) تحریف نشود گفت: در جامعه بعضی از افراطیون و تفریطون مباحثی را به امام(ره) منصوب می‌کنند که موجب می‌شود که شخصیت امام تحریف شود.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: تحریف همواره در مورد متون نیست و گاهی شخصیت افراد نیز مورد تحریف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید مراقب شویم با افراط و تفریط شخصیت امام(ره) تحریف نشود ادامه داد: در جامعه بعضی از افراطیون و تفریطون مباحثی را به امام(ره) منصوب می‌کنند که موجب می‌شود شخصیت امام تحریف شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اینکه رهبری بیان کردند که شخصیت امام باید محفوظ باشد گفت: بهترین راه برای حفظ شخصیت امام مراجعه به متون مکرر در کلمات امام(ره) است که خودش نیازمند مطالعه در شخصیت امام(ره) است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تحریف شخصیت‌ها همواره در طول تاریخ وجود داشته تصریح کرد: این تحریف در مورد پیامبر(ص) نیز رخ داده است و در حدیث غدیر خم عده‌ای مولا را به معنایی با نظر خودشان تفسیر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: در زمان ما نیز هر کسی بخواهد تفسیری از امام (ره) ارائه کند باید دلایل خود را ارائه نماید و این تفاسیر حزبی و گروهی نباشد و با دلایل کامل بیان شود تا مورد قبول قرار گیرد.

وی ابراز داشت: روحانیون نیز باید در حفظ شخصیت امام (ره) به وظیفه خود عمل کنند و از ایشان تفسیرهایی مستند ارائه نمایند و با مراجعه به شاگردان امام(ره) از زبان آنها این تفسیرها را دریافت کنند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: جوانان نیز باید توجه کنند به هر حدیثی توجه نکرده و به منابعی که در زمان امام(ره) بوده‌اند و قرائن کافی در مورد صحت نظر آنها وجود دارد مانند مقام معظم رهبری و سایر شخصیت‌هایی که مورد تائید امام بودند مراجعه کنند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha