شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نباید عمر انسان صرف احزاب و جناح‌ها شود، بلکه باید در راه معامله با خداوند متعال صرف شود، چرا که عزت انسان را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود، در خصوص آثار قرائت سوره تغابن به نقلی از امام صادق (ع) در خصوص این سوره مبارکه اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق (ع) می‌فرمایند؛ اگر کسی سوره تغابن را قرائت کند، از مرگ‌های ناگهانی و حادثه خطرناکی که منجر به مرگ او شود در امان می‌ماند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند قرآن را امام و پیشوای خودتان انتخاب کنید و هرکس قرآن را امام، پیشوا و رهبر خود قرار دهد، قرآن تا بهشت او را رهبری می‌کند و سوره تغابن یکی از مصداق‌های بسیار خوب این حدیث گران‌قدر است .

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همه دنیا تشکیل‌شده از معاملات است؛ عده‌ای راه و رسم معاملات را می‌دانند و سود می‌برند، اما عده‌ای با راه و رسم آن آشنا نیستند و ضرر می‌بینند. همه انسان‌ها در دنیا در حال عبادت هستند و هیچ‌کسی غیر از عبادت کار دیگری انجام نمی‌دهد؛ انسان‌ها باید هوشیار باشند تا در معاملات، که عبادت خداوند محسوب می‌شود به انحراف نروند و به‌جای خداوند متعال و عبادت خالصانه و بدون ریا، به سمت پرستش هوا هوس و شیطان حرکت نکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی اظهار داشت: نباید عمر را صرف احزاب و جناح‌ها کرد، بلکه باید در راه معامله با خداوند و برای رضای خداوند صرف شود و چنین مسیری عبادت خداوند محسوب شده و عزت انسان را در پی دارد.

این استاد حوزه تأکید کرد: انسان باید قدر فرصت‌های خود را بداند و به این نکته توجه داشته باشد که فرصت و زمان ازدست‌رفته هرگز باز نمی‌گردد و در صورتی انسان پیروز است که از فرصت‌های خود برای معاملات خوب در دنیا که در مسیر خداوند قرار دارد استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه جز خداوند هیچ‌چیز در دنیا ارزش آن را ندارد که انسان با او معامله کند تصریح کرد: اگر انسان با خداوند معامله کرد و جان و مال خود را در این مسیر صرف کرد هرگز متضرر نشده، به‌جای آن بهشت را به‌دست می‌آورد و در آن زندگی ابدی را سپری خواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: امام علی (ع) معامله انسان‌ها در دنیا را به سه قسم تقسیم می‌کند: عده‌ای با خدا معامله می‌کنند تا از جهنم نجات پیدا کنند که این نوع عبادت، عبادت بردگان است، عده‌ای با خداوند معامله می‌کنند تا اهل بهشت شوند و این عبادت، عبادت بازرگانان است و عده‌ای با خداوند معامله می‌کنند برای حب خدا و این نوع عبادت، عبادت آزادگان بوده و از ارزش و جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی تأکید کرد: در دنیا انسان نباید برده این و آن شده و وقت و استعداد خود را به هیچ‌کس جز خدا نفروشد که اگر بفروشد، زیان می‌بیند و به خسران مبتلا می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha