دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین، امربه‌معروف و نهی از منکر را واکنشی در مقابل ناهنجاری‌های جامعه دانست و گفت: نباید صبر کنیم تا بدی ها در جامعه رواج پیدا کند بلکه باید پیش از رواج بدی ها با آن مبارزه شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئولان مجمع رهروان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قزوین اظهار داشت: امام علی (ع) همواره مردم را به برپایی نماز، کمک به یتیمان و همسایگان سفارش می کردند  این مهم جایگاه و نقش امر به معروف را نشان می دهد.

وی افزود: کارهای دنیایی باید برای رضای خدا صورت گیرد و انسان نباید به لذت‌های دنیا توجه کند و اگر چنین رویکردی اتخاذ شود انسان در دنیا و آخرت عزتمند خواهد شد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: دنیا همانند سایه انسان است که هیچگاه دست انسان به آن نمی‌رسد و همانند آب شوری است که هرچقدر انسان از آن بهره‌مند شود تشنه تر می شود چراکه مسیر دنیایی سیری‌ناپذیر است.

امر به معروف واکنشی است به ناهنجاری های جامعه

این مقام مسئول، امربه‌معروف و نهی از منکر را واکنشی در مقابل ناهنجاری‌های جامعه دانست و گفت: نباید صبر کنیم تا بدی ها در جامعه رواج پیدا کند بلکه باید پیش از رواج بدی ها با آن مبارزه شود.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) بر مبارزه و ستیز همه‌جانبه با ستمگران تأکید کرده‌اند و از مسلمانان خواسته‌اند که یاور مظلومان باشند و این مهم یکی از ملزوماتی است که شرایط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در جامعه فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امر به معروف باید همیشه دنبال شود و این امر مهم هیچگاه ترک و منع نشود و اگر چنین شود فاجعه‌ای در جامعه رخ خواهد داد و بدترین افراد جامعه بر مردم مسلط می‌شوند و آن جامعه به انحراف کشیده می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی اظهار داشت: رواج بدی‌ها در جامعه موجب بی تأثیری دعای انسان می شود و باید پیش از آن که جامعه به این نقطه برسد امر به معروف را جدی گرفت.

اجرای کامل امر به معروف نیاز به تلاش مضاعف دارد

وی تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در جامعه به درستی اجرا شود مسائل بد و غیراخلاقی کنار می روند اما وجود برخی بد اخلاقی ها در جامعه نشان می دهد اقدامات انجام شده در این زمینه کافی نبوده است.

وی بیان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مقوله‌ای حساس است و آمران به معروف نیاز به تعلیم و تعلم بیشتر دارند. باید آمران به معروف جنبه‌های مختلف آن را آموزش ببیند و آگاهی پیدا کنند و با آگاهی کامل از احکام شرعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به این امر مهم در جامعه بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha