سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام محمدرضا زارع مراسم بزرگداشت حجت الاسلام انصاری بویراحمدی

حوزه/ معاون مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: متاسفانه در عالم اسلام برخی افراط گرا و تکفیری شده‌اند و آنچه کشور و ملت ما را حفظ کرده است پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری بویراحمدی همزمان با 19ماه مبارک رمضان و با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، جمعی از مسئولین مراکز حوزوی، طلاب و روحانیون و جمعی از مردم قم و استان کهگیلویه و بویراحمد  در حسینیه شهدای قم برگزارشد.

حجت الاسلام محمدرضا زارع معاون مجمع جهانی شیعه شناسی سخنران این مراسم  بود وی با  گرامی‌داشت شهادت امیرالمؤمنین(ع) گفت: حجت الاسلام و المسلمین انصاری،  عمری را در راه اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) و دفع شبهات طی کرد و اکنون در شب ضربت خوردن امام علی(ع) مهمان خوان کرم آن بزرگوار شده است.

وی با اشاره به آیه 23 سوره احزاب بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید از مؤمنین عده‌ای هستند که در این عالم خاکی به احسن وجه به عهدی که بسته‌اند، وفا می‌کنند و نهایتاً به لقای پروردگار می‌رسند و حجت الاسلام و المسلمین انصاری چنین ویژگی‌ داشت.

معاون مجمع جهانی شیعه شناسی با بیان این که حجت الاسلام انصاری به دلیل عوارض شیمیایی جان خود را تسلیم کرد، ادامه داد: آن چیزی که در خصوص استاد انصاری جلوه‌گر است مجاهدت علمی ایشان است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند، هنگامی که مؤمن فقیهی از این عالم می‌رود ثلمه ای در اسلام وارد می‌شود و شیطان از هیچ چیزی به اندازه مرگ عالم خوشحال نمی‌شود.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه استاد انصاری از محبینی بود که ولایتمداری در وجودش موج می‌زد گفت: حجت الاسلام و المسلمین انصاری، زمانی که متوجه شد انقلاب و دفاع مقدس نیاز به سرباز دارد در کنار تحصیل در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد.

وی ابراز داشت: استاد انصاری عاشق و شیفته علی(ع) بود و هرگاه سخنی از علی(ع) می‌آمد چهره او برافروخته می‌شد و هر جا می‌شنید که شبهه‌ای در مورد علی دارند خشمگین می‌شد و وقتی می‌دید می‌تواند مقاله‌ای در مورد حقانیت علی(ع) منتشر کند سر از پا نمی‌شناخت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه استاد انصاری عهد کرده بود که عمر خود را وقف ولایت علی(ع) کند گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام امیرالمؤمنین علی(ع) نامگذاری شده بود، اقدام به تأسیس مجمعی اثرگذار و علمی به نام مجمع جهانی شیعه شناسی کرد.

وی ادامه داد: استاد انصاری در مجمع جهانی شیعه شناسی بیش از 60 کتاب در مسائل علمی چاپ  کرد و در بحث نشریات نیز توانست نشریاتی با موضوعات امام شناسی و شیعه شناسی منتشر کند و در فضای مجازی نیز فعال باشد و با انتشار ده‌ها هزار مقاله در ردیف اولین‌ها در عالم شیعه قرار گیرد.

حجت الاسلام زارع گفت: استاد انصاری اگر حس می‌کرد که حتی در استانی دور در کشور می‌توان قدمی برای مولا علی(ع) بردارد همان ساعت حرکت می‌کرد و شبانه‌روزی کار می‌کرد.

وی اذعان داشت: حجت الاسلام و المسلمین انصاری اقدام به تأسیس موسسه اندیشه اسلامی در یاسوج و قم کرد که کارهای بزرگی را در رفع نیازهای مستمندان انجام می‌داد.

معاون مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: همت بزرگ استاد انصاری او را بزرگ می‌کرد و می‌گفت اگر جایی از علی(ع) سخن بگوییم باید با عظمت باشد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که ملت ایران را در عالم سرافراز کرده است پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) است و استاد انصاری به این موضوع اعتقاد داشت، گفت: در عالم اسلام شاهدیم که برخی افراطی و تکفیری شده‌اند و آنچه که کشور و ملت ما را حفظ کرده است پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) است.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه راهی که استاد انصاری در راه مکتب شیعه طی کرد، نباید کم رهرو بماند افزود: ما در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عهد بسته‌ایم که این راه را ادامه دهیم و در اثبات حقانیت علی(ع) تلاش کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha