یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله احمدی فقیه  یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حجاب امری عمومی است و فرقی بین مرد و زن ندارد گفت: هم زن باید تابع حجاب باشد و هم مرد و حفظ آن از اصول، آداب و رفتار اجتماعی است و نه فردی.

آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهمیت حفظ حجاب و عفاف در جامعه گفت: حجاب امر اجتماعی در جامعه است و این‌گونه نیست که فردی بخواهد به عنوان یک حکم شخصی آن را رعایت کرده و یا رعایت نکند.

وی با اشاره به اینکه حجاب امری عمومی است و فرقی بین مرد و زن ندارد بیان کرد: هم زن باید تابع حجاب باشد و هم مرد و حفظ آن از اصول، آداب و رفتار اجتماعی است و نه فردی.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه مردم دنیا به مسئله حجاب و عفاف اهمیت می‌دهند، ولی حجاب‌ها با یکدیگر تفاوت دارد گفت: حجاب در اسلام برای حفاظت انسان است و محدودیت نیست و یک امری جامع است که موجب حفظ جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از روش‌های اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است افزود: نباید از ابتدا با خشونت با این موضوع برخورد کرد بلکه باید با تذکر زبانی و هدایت و مهربانی مردم را به سوی حجاب و عفاف سوق داد.

آیت الله فقیه یزدی تصریح کرد: استفاده از تنبیه وظیفه ارگان‌هایی است که باید قانون آنها را مشخص کند، توسط آنها اجرایی شود و ارگان‌های دیگر وظیفه فرهنگ‌سازی را دارند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha