شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: در درجه اول نیازمند این هستیم که جامعه و متولیان آن احساس کنند که به اجرای قانون عفاف و حجاب نیاز داریم و سلامت جامعه به آن وابسته است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که بدحجابی پدیده‌ای شوم است که به خاطر خیانت‌های حکومت‌های سابق و نقشه کشورهای استعماری در ایران به وجود آمده، گفت: این پدیده در زمان رضاخان و با طراحی کشورهای استعماری در کشور آغاز شد و می‌خواستند جامعه عفیف ما را به سمت بی‌بند و باری بکشانند.

وی بیان کرد: در داخل جامعه نیز افرادی وجود دارند که به این شیوه استعماری کمک می‌کنند و مانند عروسکی در دست آنها قرار می‌گیرند و جامعه را به سمت بی بند و باری می‌کشانند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به آثار شوم بدحجابی در جامعه گفت: نسلی که می‌تواند پرشور باشد، زمانی که آلوده فساد شد، توانمندی خود را از دست داده و نمی‌تواند روی پای خود بایستد؛ لذا هویت و ارزش دینی خود را هم از دست می‌دهد.

وی با بیان این‌که برای مقابله با این پدیده شوم باید به تناسب خودش ورود پیدا کرد، ابراز داشت: بنای اسلام بر فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم است و انبیای الهی برای آگاه کردن مردم آمدند، درحالی‌که قوانین شدید در اسلام در مرحله بعدی قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی گفت: امر به معروف و نهی از منکر بهترین گزینه برای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه است و خشونت و تندی در درجه اول کارساز نخواهد بود.

وی ادامه داد: داشتن برنامه و قانون نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی حجاب و عفاف دارد و تمام جامعه چه مردم، چه دولت و چه ارگان‌های دیگر باید نقش خود را در این زمینه بدانند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم با اشاره به این‌که قانون عفاف و حجاب در کشور ما تصویب شده، ولی اجرا نمی‌شود گفت: در درجه اول نیازمند این هستیم که جامعه و متولیان آن احساس کنند به اجرای قانون عفاف و حجاب نیاز داریم و همین‌طور سلامت جامعه به آن نیازمند است.

وی افزود: در مرحله بعد باید برای اجرای این قانون همه ارگان‌ها و گروه‌های کشور وارد شوند و تمام توان خود را برای اجرای قانون به کار ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین اقبالی بیان کرد: در مرحله بعد عده‌ای را که فرهنگ‌سازی در آن‌ها تأثیر ندارد و سردمداران بی عفافی در جامعه هستند، باید با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی اذعان داشت: عمده افرادی که بدحجاب هستند به دلیل فریب خوردن و آشنا نبودن به مسائل و احکام دین است که دچار این پدیده شوم می‌شوند و باید با اصلاح و نصیحت کردن آنها را از اصلاح کرد.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: برای اجرای قانون عفاف و حجاب همه افراد جامعه باید سهیم باشند و در مراحل بعدی باید خشونت به کار برد تا دیگران عبرت بگیرند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha