چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
علوم و معارف اسلامی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) میاندوآب، فقر فرهنگی و دینی را عامل اصلی شبهه افکنی در مکتب اسلام و تهدیده کننده باورهای دینی جوانان عنوان کرد و بر فعالیت مبلغان برای رفع این مهم تاکید کرد.

خانم زیبا پرهیزگار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اهمیت تلاش مبلغین در راستای تبلیغ دینی اظهارداشت: تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه و تربیت مبلغ در مدارس نقش مهمی در اعزام مبلغان به نقاط دور و نزدیک برای امر تبلیغ دارد.

وی افزود: پشتیبانی از حوزه‌های علمیه در تأمین نیروی مبلغ و روحانی مستقر در مساجد شهری و روستایی نیازمند امکانات اولیه ای است که متاسفانه به دلیل عدم وجود این امکانات، شرایط استقرار در روستاهای دور افتاده و در برخی موارد فاقد مسیرهای‌های عبوری امکان پذیر نمی باشد.

مدیر مدرسه الزهرا(س) میاندوآب تصریح کرد: مقابله با ترفندهای دشمنان در قالب های جنگ نرم و سست انگاشتن باور و اعتقادات جوانان در حوزه فرهنگ اصیل ایرانی و مکتب اسلام زمینه بروز شبهه و دوگانگی نسبت به احکام و آموزه های اسلامی در میان جوانان و نوجوانان می‌شود، بنابراین برای مقابله با این نقشه دشمنان، بایستی مبلغین حوزوی در تمام مساجد شهری و روستایی حضوری فعال داشته باشند.

خانم پرهیزگار با تاکید بر استفاده از فرصت‌های ماه مبارک رمضان در زمینه تبلیغ دینی خاطرنشان کرد: تبلیغ و پاسخ گویی به شبهات دینی نباید منحصر به مناسبت های مذهبی و زمان خاصی از سال شود، بلکه با تأمین نیازهای اولیه اعزام مبلغین به صورت مستمر و منظم صورت پذیرد.

وی بیان داشت: امروزه رسانه‌های غربی و ماهواره عامل مهم برای ترویج فساد و دین گریزی جوانان است، لذا بهره‌گیری از ابزار رسانه خود عاملی مهم و مؤثر در تبیین و بصیرت افزایی به جوانان را می تواند به عهده داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha