شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 355147
۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
وحدت

حوزه/ مسئول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: اتحاد شیعه و سنی در گنگره عظیم حج نماد برادری و از برکات اسلام ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر سپهری، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی، اظهارداشت: بهره گیری از ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان ادیان و اقوام و نماد اتحاد و همدلی میان شیعه و سنی خاری است بر چشم دشمنان، چراکه برخورداری از نعمت وحدت در ایران اسلامی در مراسم معنوی حج نمادی از همزیستی مسالمت امیز را به رخ دشمنان اسلام و جهانیان می کشد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت آذربایجان غربی ، به حماسه آفرینی پرشکوه زائرین در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حضور پرشور و قدرتمند پیروان اهل بیت(ع) با وجود توطئه و جنایت های گروهگ های تروریستی نشان داد که مسلمین از اعتقادات و ارزش های دینی خود عقب نشینی نمی کنند همچنین امسال هم سعی خواهیم کرد تا با هدایتگری علما و بزرگان دینی این مراسم همچون گذشته با عظمت و قدرت بیشتری برگزار شود.

حجت الاسلام سپهری، تصریح کرد: حضور علما و روحانیون در جمع کارگزاران حج استان و مدیران دفاتر زیارتی به عنوان هدایتگران کاروان زائرین در برقراری همدلی و همفکری بسیار مفید و موثر است و استفاده از ظرفیت روحانیون در نشاط و پویایی مراسم حج قابل تقدیر است.

وی، ایجاد روحیه نشاط و اتحاد را در میان برادران شیعه و سنی از برکات و فواید حج ابراهیمی دانست و افزود: حضور علما و روحانیون در ایجاد فضای معنوی و صمیمی بسیار تاثیر گزار است همچنین با نصب العین قرار دادن شعار رهبری مبنی بر همدلی و هم زبانی می تواند در خنثی ساختن توطئه دشمنان موثر قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha