چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام حسین منیری

حوزه / مدیر مدرسه علمیه نقده بابیان این که خرافه گرایی و اعتماد به رمال ها جهالت است، گفت: دعا و ارتباط با خدا جایگاه ویژه ای دارد، ولی این موضوع نباید با رمالی، ایجاد باورهای غلط و روحیه تلقینی به فرد توأم شود.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، بااشاره به شیوع خرافه گری در جوامع اسلامی، اظهارداشت: خرافه گرایی و اعتقاد به رمال ها و حرف های آنان نه تنها در دین اسلام، بلکه در تمامی ادیان الهی مورد نهی قرار گرفته، چرا که خداوند متعال این امر را مانع پیشرفت انسان و عامل جهالت می داند.

وی افزود: دعا کردن و تضرع به درگاه خداوند یکی از بهترین اعمال فرد مسلمان برای طلب استغفار و ارتباط با خداوند است، ولی متاسفانه افرادی سودجو از این امر سوء استفاده کرده و به دلایل مختلف و ادعای آینده نگری برای افراد، پول های کلانی را به جیب می زنند.

مدیر مدرسه علمیه نقده بابیان اینکه خرافه گرایی در دنیای کنونی جهالت مدرن است، اذعان داشت: ذکر دعا و ارتباط با خدا جایگاه ویژه ای دارد، ولی این موضوع نباید با رمالی، ایجاد باورهای غلط و روحیه تلقینی به فرد توام شود، چرا که باعث ایجاد مشکلات فردی و روحی در اشخاص خواهد شد.

وی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان نقش مهمی در بازدارندگی مردم از انحرافات دینی دارند و باید این قشر فرهیخته با ایجاد ارتباط بیشتر با مردم تمامی افراد را امر به معروف و نهی از منکر کرده و آن ها را هدایت کنند.

حجت الاسلام منیری خاطر نشان کرد: باید راه‌های صحیح ارتباط با خداوند برای مردم تشریح شده و با توجه به مقتضیات جامعه، با بهره‌گیری از فضاهای مجازی می توان نقش مهمی در هدایت افراد به دام افتاده در چنگال رمال ها انجام داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha