دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار استاندار قم با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: کسانی که در شهر کریمه اهل بیت(ع) مسئولیتی می پذیرند، باید به فرهنگ قم و سیاست آن توجه ویژه ای داشته باشند چون قم خاستگاه انقلاب است و از این لحاظ از نظر فرهنگی لازم است، این استان نسبت به سایر شهرها نمونه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با سید مهدی صادقی استاندار قم،  با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) گفتند: شناخت زمان یکی از موضوعات مهم در مکتب اسلام است تا جایی که خود امام صادق(ع) بر شناخت زمان تأکید فراوانی کرده اند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از صفات انسان های عاقل، شناخت زمان و حوادث است،  افزودند: در یک زمان بسیار حساسی از تاریخ اسلام قرار داریم، چالش حق و باطل و آمیخته شدن آنها از یک سو و قرار گرفتن گروه های مخالف در مقابل اسلام ناب از سوی دیگر، وظیفه را برای مسلمانان سنگین تر کرده است تا  مسلمانان بیش از گذشته نسبت به گذشته و زمان و حوادث شناخت داشته باشند.

 این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: انقلاب اسلامی،  نوری بود که در بین مسلمانان درخشید و موجب از بین رفتن تاریکی و ظلم و ستم شد، از این رو همه مردم به خصوص مسئولین در برابر حفظ آن، وظیفه بسیاری سنگینی دارند تا نگذارند انقلاب دست نااهلان به بیافتد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:  کسانی که در قم  و شهر کریمه اهل بیت(ع) مسئولیت می پذیرند، باید به فرهنگ قم و سیاست آن توجه ویژه ای داشته باشند، چون قم خاستگاه انقلاب است و از این لحاظ از نظر فرهنگی لازم است، این استان نسبت به سایر شهرها نمونه باشد.

ایشان اظهار داشتند: موضوع سیاست، آن قدر مهم  و حساس است که حضرت علی(ع) زمانی که می خواستند، مالک اشتر را به سمت استانداری مصر منصوب کنند تأکید فراوانی بر عدالت محوری، تقوای و اخلاق در سیاست می کنند.

 معظم له گفتند: امروز همین سخنان آن حضرت به عنوان منشور در سازمان ملل قرار دارد، اگر چه توجه ای به ارکان آن نمی شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی به روایتی از امام صادق(ع)  در سفارش به مسئولین که فرموده اند« بر قرار کردن امنیت، عدالت و فراوانی نعمت از وظایف مسئولین است»  اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: مسئولین نظام باید برای احیاء این سه رکن در جامعه تلاش مضاعف کنند.

 این مرجع تقلید گفتند: مردم متدین و انقلابی حق دارند که خوب و راحت زندگی کنند و از لحاظ معیشتی دچار مشکل نباشند و  باید  با این مردم با متانت و وقار برخورد شود.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha