یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/مراسم درگذشت هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت الله علی عراقچی از سوی دفترحضرت آیت الله نوری همدانی و با حضور اعضاء جامعه مدرسین، روحانیون و اقشار مختلف مردم در دفتر معظم له در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام محسن حیدری کاشانی خطیب این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این معلم و استاد اخلاق به بیان جایگاه والای علم و عالم در اسلام پرداخت.

وی گفت: خدای متعال برای کسی که درمسیر علم و عمل گام برمی دارد ارزش بالایی قائل است و جایگاه رفیعی در بهشت به او عنایت می کند.

سخنران مراسم افزود: خدا همه انسانها را دعوت به علم و دانش می کند البته علومی که برای خلق و هدایت آنان به سوی تعالی مفید باشند و قطعا بهترین  علوم، علمی است که مردم را از انحراف و گمراهی بیرون بیاورد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطر نشان ساخت: درباره اهمیت تعلیم و تعلم در اسلام همین اندازه بس که پروردگار عالم هدف از خلقت وآفرینش، نزول قرآن ، معراج و نبوت را  دانستن، معرفت و تفکر و تدبر می داند.

 سخنران این مراسم ابرازداشت: دانستن آن قدر مهم است که اولین آیه ای که بر پیامبر(ص) نازل می شود با دانستن وخواندن شروع می شود و این همان جایگاه علم و عالم عامل در اسلام است.

وی گفت: عالمان دین، مرزبان و سنگربان حقیقی دین ازآفات و شبهات در جامعه هستند و این وظیفه ای است که تنها بر روی شانه های عالمان دین قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی  وظیفه عالمان دین را برای دفاع از آموزه های اسلام و جلوگیری جامعه ازگرفتار شدن در شبهات بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: وجود عالم عامل برکت و نعمت بسیار بزرگ برای مردم متدین جامعه است زیرا عالمان دین تکیه گاه و پناه گاه  مردم به شمار می روند .

وی افزود: عالم عامل خود نور است و با وجود این نور تاریکی و ظلمت و جهالت  در جامعه جای ندارد و تا این نور وجود دارد مردم گمراه نخواهند شد.

سخنران این مراسم  در پایان به شخصیت  اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله عراقچی همدانی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: آن عالم ربانی عالمی عامل، مبلغی فداکار و بزرگ، انسانی رئوف در عرصه دین و یار و صدیق مردم و استاد اخلاقی برجسته در حوزه و جامعه بود که توانست خدمات شایانی به دین و جامعه نماید.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha