یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت ملی و رشد فرهنگی محلات و شهرها نیز در گرو کارآمدی مساجد می باشد و توجه به همه جانبه بودن مسجد و کارکردهای آن اولویت اساسی است که ساخت و توسعه مساجد جدید باید مورد اهتمام دست اندرکاران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، صبح امروز در مراسمی، با اشاره به اینکه مسجد پایگاه اجتماعی اسلام و نماد هویت دینی مسلمانان است، گفت: تاریخ نشان می دهد که این مکان تنها محل عبادت نبوده است، بلکه مسجد، پایگاه مبارزات سیاسی، اجتماعی، مکان تجمعات، نمازهای جمعه و فطر، محل انس و آشنایی مومنان با یکدیگر، دانشگاه عمومی مسلمانان و محل تعلیم و تربیت، محل تصمیم گیری برای حل و فصل مرافعات و قضاوت، مرکز بسیج نیروها و ساماندهی لشکرهای نظامی، مکان اجرای حدود اسلامی و فضای ایراد خطابه ها و سخنرانی های پرشور و ماندگار، محل جمع آوری کمک های مردمی و دادرسی به گرفتاران و بیچارگان بوده است.

وی افزود: کارکرد اجتماعی مساجد، بیشترین نقش را در گسترش اسلام و پشتیبانی همه جانبه از مسلمانان بعهده داشته است و  انقلاب اسلامی، محصول مبارک جوشیده از چشمه سار مساجد و مجاهدت های عالمان ارجمند است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت ملی و رشد فرهنگی محلات و شهرها نیز در گرو کارآمدی مساجد می باشد و توجه به همه جانبه بودن مسجد و کارکردهای آن اولویت اساسی است که ساخت و توسعه مساجد جدید باید مورد اهتمام دست اندرکاران قرار گیرد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نوسازی، زیباسازی، پیش بینی فضاهای جانبی لازم، چشم نواز بودن معماری مسجد، ملاحظه ظرفیت های گوناگون برای استقبال اقشار و گروه های مختلف، نکاتی است که در مساجد چند منظوره نیاز به پیگیری دارد. در کنار همه اینها ظرفیت های فرهنگی، فکری، آموزش های قرآنی و معارف اسلامی، بزرگداشت مناسبت های اسلامی و ملی، حرمت نهادن به پیران و بهره گیری از توان نوجوانان و کودکان با محوریت امام جماعت دانا، توانا و فعال، اولویت های فرهنگی مساجد می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha