شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه / مهمترین ساحت زندگی ائمه(ع)، عنصر مبارزه سیاسی برای تأسیس حکومت بر پایه امامت و به منظور اجرای حق و عدالت بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان حسینی، با تبریک فرا رسیدن ولادت امام رضا (ع)، گفت: اهل بیت (ع) آرمان های همیشه زنده مردم و همواره از زبان و دل آنان سخن گفته و نسبت به مردم عاطفه های بسیار نشان داده و در تنگناها به کمک آنان شتافته اند.

وی با اشاره به این که حضرت ثامن الحجج(ع) نه تنها در زمانه خویش، بلکه همه زمان ها سرپرست و مولای مردم بوده و هستند، افزود: مردم ارزش ها و اصالت های اسلامی و قرآنی را در ایشان یافته بودند و حضرت را در همه جهات حیاتِ سیاسی، اجتماعی، دینی، اقتصادی پناهگاه خویش می شناختند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: مردم ایران و بویژه خراسان بزرگ این توفیق را داشته و دارند که زندگی معنوی و مادی خویش را با مهر اهل بیت(ع) و خصوصاً حضرت رضا(ع) رقم بزنند.

حجت‌الاسلام مرویان ادامه داد: از آن روزی که حضرت رضا(ع) پای به این سرزمین نهادند، شوریدگی و سرسپردگی این مردم را تاکنون به مسیر نورانی اهل بیت(ع) نمایان ساخته و در صحنه های گوناگون اجتماعی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مراحل بعد، سنت و سیره امام رضا(ع) روشنگر و راهنمای ملت بوده است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته مهمترین ساحت زندگی ائمه(ع)، عنصر مبارزه سیاسی برای تأسیس حکومت بر پایه امامت و به منظور اجرای حق و عدالت بوده است.

براساس اعلام اداره کل تبلیغات خراسان رضوی، وی با بیان این که مأمون می خواست با آوردن حضرت رضا(ع) به خراسان، جایگاه حضرت را خدشه دار کند، شیعیان مجاهد را آرام نماید و به حکومت فاسد خویش مشروعیت ببخشد، گفت: امام(ع) با عمق بصیرت و فراست سیاسی و اجتماعی، همه اهداف شیطنت آمیز مأمون را شناسایی و تهدیدها را به فرصت گسترش مکتب اهل بیت(ع)، معرفی ارزش های نظام امامت، افشای جریان حاکمیت باطل و فرهنگ گستری و تبلیغ دین در بین ادیان و مذاهب تبدیل کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha