شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ امام‌جمعه باغملک گفت: در حقیقت هیچ دولتی در زمان غیبت معصوم(علیهم السلام) نمی‌تواند صد در صد اسلامی باشد، اما اگر خود را هرچه بیشتر به سیاست‌های نظام اسلامی و ولایت‌فقیه نزدیک‌تر کند، بهتر و اسلامی‌تر عمل کرده است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام‌جمعه باغملک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک و گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: دولتی که در نظام اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب می‌شود، می‌بایست بر اساس موازین و اصول انقلاب اسلامی ایران عمل نماید.

وی مهمترین شاخصه اسلامی بودن دولت در زمان غیبت معصوم(علیهم السلام) را تبعیت پذیری از جایگاه معصوم(علیهم السلام) یا همان ولایت‌فقیه عنوان کرد و گفت: در حقیقت هیچ دولتی در زمان غیبت معصوم(علیهم السلام) نمی‌تواند صد در صد اسلامی باشد، اما اگر خود را هرچه بیشتر به سیاست‌های نظام اسلامی و ولایت‌فقیه نزدیک‌تر کند، بهتر و اسلامی‌تر عمل کرده است.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، دیگر ویژگی دولت اسلامی را داشتن مهر تأیید مقام ولایت در پرونده اجرایی خود مطرح کرد و اذعان داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های دولت اسلامی این است که تمام آن چیزی که می‌خواهد اجرا کند را با رضایت و تأیید ولی‌فقیه انجام دهد و تا زمانی که این آیتم مشخص نشود، هیچ دولتی نمی‌تواند ادعای اسلامی بودن کند.

امام‌جمعه باغملک، با بیان این‌که همه دولت‌های سابق پس از انقلاب، در اسلامی بودن عملکردشان شدت و ضعف‌های داشته‌اند، افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حدود اختیارات و وظایف هر کابینه به‌طور کامل و دقیق مشخص شده و یک وزیر می‌داند چه اقدامی در راستای اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب بوده و چه اقدامی خلاف آن! پس نباید شاهد برخی رویدادهای تلخ و غیر دینی در این دولت باشیم.

این استاد حوزه علمیه، به روابط دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی کشور با سایر دولت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن همواره درصدد تسلط بر انقلاب ایران بود و برای این مهم از ۳۵ سال پیش جنگ نظامی را راه‌اندازی کرد؛ اما پس از شکستی مفتضحانه، رویکرد خود را تغییر داد و با جنگ نرم در میدان حاضر شد، هم‌اکنون نیز که قادر به شکست ایران نیست، طرح مذاکرات را اجرایی کرد و خواستار تعامل با ایران شد.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، افزود: دشمنی که تا چندی پیش می‌گفت اگر بتوانیم همه پیچ و مهره‌های اتمی ایران را باز می‌کنیم، از روی استیصال و عجز، تقاضای مذاکره کرد و دولت جمهوری اسلامی نیز با قدرت در میدان حاضر شد.

امام‌جمعه باغملک، تصریح کرد: بر این اساس باید دولتمردان ما به‌ویژه وزیر امور خارجه بداند که تا رهبری مقتدرانه آیت الله العظمی خامنه‌ای و حمایت همه جانبه ملت را پشت سرش دارد، از هیچ چیزی نباید بترسد؛ پس باید با قدرت همه‌جانبه در میادین بین‌المللی حاضر شده، از عزت و شرافت ملت دفاع کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha