دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357586
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
ولایت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز گفت: آسیب شناسی اخلاقی،فرهنگی و اجتماعی از رسالت های اصلی مبلغان در جامعه است.

حجت الاسلام اسماعیلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه مبلغان و روحانیون به عنوان کارشناسان دینی و اجتماعی در حوزه های مختلف در جهت تقویت باورهای اخلاقی مردم تلاش می کنند، اظهارداشت:در شرایط کنونی وظیفه اصلی مبلغان دینی ارائه راهکارهای مناسب در جهت مبارزه با ناهنجاریهای اجتماعی در خصوص فرهنگ و دین است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان سنگ صبور و مشاوری امین برای مخاطبان نیز محسوب می شوند، بیان داشت:مخاطب شناسی و نیاز سنجی برای آنها درارائه تبلیغ مبلغان از شرایط موفقیت تبلیغی آنهاست.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، با اشاره به اینکه محوری ترین وظیفه تبلیغ مبلغان خودسازی اخلاقی است، اظهار داشت:مبلغان باید در جهت تقویت آموزه های اخلاقی در بین مردم با برخورد و حسن خلق و همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات و سئوالات جوانان پاسخگو باشند.

حجت الاسلام اسماعیلی، با اشاره به اینکه روحانیت با کلام و تبلیغ خود می تواند قلب های مخاطبان را به سمت آموزه های اعتقادی و دینی به خود جلب کند ،یادآور شد:مبلغان باید با ارائه آیات و روایات قرآنی و دلایل متقن بکوشند تا تفکر ولایت مداری را در جامعه تبیین و ترویج نمایند و در جهت تقویت بصیرت دینی,،سیاسی و دشمن شناسی مخاطبان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه نشر و توسعه تفکر ولایت مداری از وظایف خطیر مبلغان است تاکید کرد:اصل ولایت فقیه روشن ترین مفهوم را دارد اما باید بر ترویج و تبیین آن در جامعه تلاش ییشتری صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف اصلی مبلغان در جامعه کنونی تقویت ایمان و اراده مردم است تصریح کرد:تقویت ایمان و ارده ی مردم تنها با گفتار و عمل حسنه محقق می شود و در این زمینه مبلغان باید در کلام ،گفتار و کردار خود برای مخاطبان الگوی کامل باشند چرا که روحانیت الگوی مردم در تمام زمینه هاست.

حجت الاسلام اسماعیلی، با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان اعزامی به مساجد و اماکن تبلیغی باید اخلاق مداری و برخورد شایسته به مردم را مورد توجه قرار دهند خاطر نشان کرد:انتظار مخاطبان از مبلغان حسن خلق و رفتار ویژه است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید ترویج فرهنگ انس با قرآن را نیز در محور برنامه های تبلیغی خود لحاظ نمایند ابراز داشت:ترویج فرهنگ قرآنی در بین مخاطبان خصوصا جوانان می تواند نقش مهمی در مبارزه با تهاجم فرهنگی و هجمه همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با تاکید بر اینکه انس با قران پناهگاهی استوار برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است گفت:در این خصوص اشاعه فرهنگ قرآنی می تواند جوانان  را در مقابل این هجمه ها بیمه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha