یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله قبلان

حوزه/ مدرسه امام صدر با دروس و معارف و مفاهیم رسالی خود جامعه را با مجموعه ای از ارزش های ملی و انسانی آشنا کرد که باعث شد لبنان از چشمه تعالیم آسمانی سیراب شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آیت الله عبدالامیر قبلان در پیامی به مردم لبنان به مناسبت سالروز سی و هفتمین سال ناپدید شدن امام موسی صدر از مردم لبنان خواست این مناسبت را با یادآوری مواضع و رهنمودهای صاحب آن احیا کنند تا امام صدر و اندیشه های او همواره در جان مردم زنده بماند و با وی تجدید پیمان کنند و به دنبال روشن شدن سرنوشت وی باشند و از خداوند بخواهند امام موسی صدر را آزاد و به میهن خویش بازگرداند.

ایشان افزود: تمسک به اندیشه ها و مکتب و رهنمودهای امام صدر لبنان را حفظ کرد و مدرسه امام صدر با دروس و معارف و مفاهیم رسالی خود جامعه را با مجموعه ای از ارزش های ملی و انسانی آشنا کرد که باعث شد لبنان از چشمه تعالیم آسمانی سیراب شود. امام صدر با اصول و مسلمات خود موجب شد لبنان به کشور همزیستی تبدیل شود؛ چرا که ایشان در برابر جنگ و فتنه و طایفی گری ایستاد و هدف او این بود که لبنان به عنوان یک کشور متصل و یکپارچه و منسجم و پناهی برای حال و آینده مردم لبنان باشد.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان گفت: امام موسی صدر صاحب انقلاب سفیدی بود که اراده ای آهنین برای استیفای حقوق بشر و محرومان و مظلومان لبنان پدید آورد بدون اینکه در این راه تفاوتی میان شهروندان قائل باشد و این انسان بود که محور توجه و حرکت و موضع گیری های او بود و بدین ترتیب وی رهبر یک بیداری انسانی بود که هدف از آن تحقق عدالت اجتماعی بر اساس حقوق شهروندی بود و همواره در مورد ظلم به مردم هشدار می داد.

وی خاطر نشان کرد لبنان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعالیم امام صدر می باشد به ویژه در این شرایط دشوار که توفان های خارجی لبنان را در بر گرفته و بوی فساد نیز از داخل برخاسته است.

آیت الله قبلان از مسئولان لبنان خواست وجدان خویش را حاکم کنند و از خدا بترسند و اختلافات را رها کنند و مصلحت لبنان را در نظر بگیرند و دست از خودرایی و در نظر گرفتن منافع شخصی دست بردارند و رئیس جمهور کشور را انتخاب کنند و به مسئولیت ملی خود در خدمت به مردم عمل کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha