دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد هادی مفتح

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در طول تاریخ حوزه مشعلدار نهضت ضد استعماری درکشور بود و اجازه نداد دشمن از عدم آگاهی مردم استفاده کند.

حجت  الاسلام والمسلمین  محمد هادی مفتح، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به روز مبارزه با استعمار اشاره کرد و گفت: واژه استعمار در حقیقت یک نوع عمران و آبادانی در حوزه های مختلف اقتصاد و سیاست و حتی تمدن است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: هدف کشور های استعمار گر، نفوذ در کشور های جهان سوم با رویکرد عمران و آبادانی و  چپاول برای منافع کشور خود می باشد.

 وی با بیان این که کشورهای جهان سوم، بیشترین ضربه را از راه عدم آگاهی مردم خورده اند، اظهار داشت: این عدم آگاهی، موجب شد،کشورهای استعمارگر بیشترین سوء استفاده را ببرند.

 حجت الاسلام والمسلمین  مفتح ادامه داد: مردم ایران اگر چه رنج های زیادی از کشورهای استعمار گری کشیده اند، ولی این طور نبود که تحت سیطره و نفوذ بیگانگان باشند.

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: با گذشت زمان و پیروزی انقلاب، چهره خبیثانه کشورهای استعماری که با هدف چپاول فرهنگ و اقتصاد به ایران نفوذ کرده بودند، نمایان شد و با آگاهی مردم،  انگلیس نتواست آنچه باید و شاید به خواسته های خود برسد.

 این محقق و پژوهشگر با بیان این که روحانیت همواره به وظیفه خود در آگاهی بخشی جامعه و نشان دادن چهره  استعمار گران به مردم  به خوبی عمل کرده، خاطر نشان ساخت: حوزه به دلیل حریت، استقلال و عدم وابستگی به حکومت ها، همیشه در خط مقدم نبرد علیه دشمنان بوده و به درستی توانست رسالت خود را که همانا دفاع از نظام، کشور، استقلال و عزت بوده، انجام دهد.

وی اظهار داشت: تاریخ بیانگر این حقیقت است که روحانیت با حریتی که داشته، همیشه در برابر استعمارگران ایستاده و نهضت ضد استعماری را علیه کشورهایی مانند انگلیس به راه انداخته  و نگذاشته  دشمن به اهداف خود برسد.

حوزه مشعلدار نهضت ضد استعماری درکشور

حجت الاسلام والمسلمین  مفتح گفت: در طول تاریخ حوزه مشعلدار نهضت ضد استعماری درکشور بود و اجازه نداد دشمن از عدم آگاهی مردم استفاده کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حوزه نشان داد می تواند با حضور مقتدرانه در صحنه ها اهداف دشمنان را یکی بعد از دیگری خنثی کند.

این محقق و پژوهشگر حوزه، به بازگشایی سفارت بریتانیا اشاره کرد و ابراز داشت: ما منکر برقرار کردن روابط با سایر کشورها نیستیم، ولی مهم این است اول این که بتوانیم حداکثر استفاده را از این کشورهای صاحب تکنولوژی و پیشرفته ببریم و دوم اینکه ارتباط باید طوری باشدکه عزت و استقلال کشور خدشه دار نشود و سوم اینکه روابط باید هم سطح باشد نه اینکه طرف مقابل نگاه استعمارگری و دستوری به کشور را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  مفتح اظهار داشت: در روابط لازم است به اقتدار و توان مندی ایران اسلامی توجه شود نه اینکه بخواهند خواسته و اهداف خود را در حوزه های مختلف به کشور تحمیل کنند و به ایران به عنوان یک کشور صاحب منابع غنی معدنی برای چپاول نگاه کنند.

فریب ظاهر کشورهای استعمارگری را نخوریم

 استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان ساخت: نباید جوانان ما ظاهر فریبنده کشورهای استعمارگری را بخورند؛ بهر حال کسی منکر داشتن تکنولوژی و علوم و داشته های آنها نیست، ولی آنچه مهم است، این  که نباید فراموش کنیم انگلیس همان روباه پیر است و تنها در یک فکر و اندیشه  می باشد و آن هم چپاول و غارت فرهنگ است.

انتهای پبام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha