جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 357435
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
حجت الاسلام سمیع الله مردان -  آران و بیدگل

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: دورشدن از فرهنگ عاشورا و اهداف آن، مهمترین هدف استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و مهم ترین روش آن ها در این راه، ایجاد انحراف در برگزاری مراسم عزاداری واسلام هراسی از طریق بدعت در عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ، امروز در گردهمایی هیئات مذهبی منطقه سفیدشهر این شهرستان گفت: شیعه با پیروی از مکتب امام حسین(ع)همیشه پویا، زنده و سربلند است.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی و اسلام سعودی و وهابیت، چهره نورانی اسلام را حتی در زادگاه آن در مهجوریت قرار داده است، تصریح کرد: محوریت شیعه، فرهنگ امام حسین(ع) و عاشوراست و شیعه با پیروی از این مکتب نورانی و درس آموزی از واقعه عاشورا و در نتیجه تقویت روح شهامت و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمان، هیچ گاه افول نخواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به نقش هیئات مذهبی در فرهنگ سازی دینی خاطر نشان کرد: تاریخ سراسر افتخار تشیع مملو از رشادتها و مبارزات و ستیزه گری بر علیه ظلم و بیداد خودکامگان و مستبدان است و حرارتی که از قیام حسینی در دل های مؤمنان شعله ور شده است، هیچگاه به سردی نمی گراید و تا ظهور حضرت مهدی(عج)  خاموش نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مردان، با اشاره به اینکه سهم مسئولین هیئات مذهبی در حفظ چنین ارزشی بسیار زیاد است، خاطر نشان کرد: هیئت امنای هیئات مذهبی بستر ساز حضور مردم در حسینیه ها و تکایا هستند و به همان اندازه که کارشان مهم و باارزش است، به همین مقدار هم در تیررس دشمن قرار دارند.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل افزود: دورشدن از فرهنگ عاشورا و اهداف آن، مهمترین هدف استکبار جهانی و دشمنان اسلام است و مهم ترین روش آن ها در این راه، ایجاد انحراف در برگزاری مراسم عزاداری واسلام هراسی از طریق بدعت در عزاداری سرور و سالار شهیدان است.

حجت‌الاسلام مردان در ادامه اظهار داشت: دشمن می خواهد با ورود بدعت ها و خرافات و تغییر سبک عزاداری ها و ایجاد اختلاف از عظمت و قداست کار هیئات مذهبی بکاهد لذا مسئولان هیئات مذهبی باید با گسترش وحدت تحت فرامین رهبر فرزانه انقلاب، آرمان واقعی هیئت ها را بشناسند و در راه رسیدن به اهداف بلند آن تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha