یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/این مرجع تقلید به ضرورت تحصیل علوم دینی در شرایط کنونی اشاره کردند و اظهار داشتند: تحصیل علوم دینی بیش از گذشته لازم است و دلیل آن هجمه هایی است که از سوی دشمنان به مبانی و اعتقادات دینی و ارزش های مذهبی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» معظم له امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه حج امسال نسبت به سال های گذشته متفاوت است گفتند: در حج امسال باید وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان موج بزند تا موجب یاس و ناامیدی دشمنان شود و دلیل مهم آن وجود عناصر تروریستی تکفیری است، همان کسانی که در برابر مسلمانان صف کشیده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: بدتر از همه اینکه غربی ها نیز حامی این گروه تروریستی هستند  به آنها کمک می کنند و اسرائیل نیز صریحا می گوید دلیلی نداریم داعش را از بین ببریم تا زمانی که مسلمانان را که دشمنان ما هستند می کشند و از بین می برند.

ایشان خاطر نشان ساختند:بر همه مسلمانان لازم است در چنین شرایطی در همه ابعاد وحدت داشته باشند و از کارهایی که موجب اختلاف و دشمنی می شوند دست بردارند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به  روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) که به حضرت علی(ع) فرمود: سعادتمند کسی است که تو را دوست داشته باشد و به دنبال تو حرکت نماید و تو را اطاعت کند اشاره کردند و اظهار داشتند: برای سعادتمند شدن لازم است از کلام امام علی(ع) بهره ببریم و فرمایشات آن حضرت را نصب العین خود قرار دهیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: سعادتمند واقعی در کلام گهربار امیرالمومنین(ع) کسی است که محاسبه نفس کند، به علم خود عمل کند، با علما نشست و برخاست نماید.

*معنای حقیقی سعادت

این مرجع تقلید به معنای سعادت نیز اشاره کردند و افرودند: سعادت به معنای این است که  فردی در مسائل مختلف اعتقادی، اخلاقی، دینی و عملی کامل باشد و همه این موضوعات دینی و الهی را به خوبی در خود تجلی دهد.

معظم له با بیان اینکه سعادت حقیقی در سایه اطاعت ولی خدا و اطاعت از دستورات حضرت علی(ع) به دست می آید به آغازسال تحصیل جدید نیز اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: طلاب لازم است در سال تحصیلی جدید با تاسی به کلام اهل بیت(ع) بتوانند دنیا و آخرت خود را با تحصیل علم و دانش و تهذیب نفس سعادتمند کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: سال تحصیلی جدید شروع شده و از اول سال تصمیم بگیرید درس ها را با اراده و قدرت و بدون هیچ گونه سستی و تنبلی بخوانید و کسب علم و دانش نمایید.

این مرجع تقلید به ضروت تحصیل علوم دینی در شرایط کنونی اشاره کردند و اظهار داشتند: تحصیل علوم دینی بیش از

گذشته لازم است و دلیل آن هجمه هایی است که از سوی دشمنان به مبانی و اعتقادات دینی و ارزش های مذهبی می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: دشمنان اسلام  می خواهند این دین مقدس را از بین ببرند یا آن را با تحریفاتی همراه کنند، لذا حوزه های علمیه وظیفه دارند از دین، مرزبانی نمایند و فرهنگ اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند و از همه مهمتر اینکه موجب پیشرفت اسلام و مذهب حقه تشیع شوند.

ایشان در پایان خطاب به طلاب جوان گفتند: تصمیم جدید بگیرید و سعی کنید مصداق «عالم به زمانه» باشید و در کنار تحصیل علم از حوادث روزگار خود نیز با خبر باشید؛ خود را مجهز به علوم روز کنید و مباحثه که سنت دیرینه حوزه است را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha