شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم در دیدار با بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه(س)

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه ها بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز  در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه (س)قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد،  به بیان چند نکته مهم در مورد تک جنسیتی کردن دانشگاها اشاره کردند و گفتند: بعضی از غرب زدگان فکر می کنند آنچه را که غربی ها می گویند درست است و باید به آن افکار عمل کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  ادامه دادند: بهترین عنوان برای آنها این است که بگویم فکر و اعتقادشان  غربی است و خیال می کنند هر فرهنگی  که از غرب و آمریکا می آید درست است و باید به آن  عمل کرد؛ ولی حقیقت این است که نباید به این حرفها توجه کرد؛ بلکه باید به محصول کار خود فکر کنید.

معظم له اظهار داشتند: وقتی محصول کار شما از هر لحاظ مانند؛ ابعاد اخلاقی و اجتماعی  خوب باشد، قطعا خوب بودن دلیل بر مشروعیت فعالیت شما خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در انتخاب دانشگاه باید مردم را  آزاد گذاشت، اظهار داشتند: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه  بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

ایشان  خطاب به مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفتند:  امروز رسانه از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی است و خیلی از فرهنگ ها برای انتقال افکار خود از این طریق بهره می برند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: شما حتی می توانید از طریق پیامک نیز طرح و نتایج مثبت عملکرد این دانشگاه  را به گوش همه مسئولین و مردم متدین برسانید و یا حداقل مواردی چون امنیت اخلاقی و نکات قابل توجه را  آمار دهید؛ قطعا متدینین استقبال و حمایت خواهند کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در این مرکز لازم است روابط عمومی قوی وجود داشته باشد تا بتواند خبرها را به جامعه انتقال دهد، اظهار داشتند: از نکاتی که باید مسؤلین دانشگاه در نظر بگیرند تائید گرفتن اقدامات خود از  والدین و خود دانشجویان  است؛ با این نوع آمار می توانید افکار غرب زدگی را شکسته و سخنان خود را به اثبات رسانید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید به این مرحله قناعت کرد و در این حرکت توقف نمود، اظهار داشتند: توقف موجب عقب ماندگی است؛ مهم این است که بتوانید برای آینده بهتر، برنامه ای قوی تری تولید کنید تا ترقی و پیشرفت علمی و اخلاقی  در جامعه شوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    اولا هر فرهنگی که از غرب بیاد همش درست نیست و همش هم غلط نیست دوم: تفکیک جنسیتی در دانشگاها یک کار کاملا اشتباه و غلط و خسارت باری میباشد که شما بعد از چند سال پشیمان خواهد کرد سوم: در دانشگاههای مهم شما نمیتوانید این کار را انجام دهید. به این حرفای داعشی به فکر اصلاح ریشه دانشگاها بپردازید چهارم : به نظر من فرهنگ غرب خیلی بهتر از فرهنگ عربی سوسمار خور میباشد پنجم: عمرا این حرفای منو بزارید توی سایت چون چیزشو ندارین