دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه/ برخی در مقابل بیانات رهبری موضع گرفته و می گویند «ایشان مصلحت اندیشی می کنند و برخی چیزها را نمی گویند و ما می فهمیم در دل ایشان چه می گذرد!»، این حرف ها درست نیست، چرا که رهبری همیشه به صراحت و روشنی سخن می گویند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، در جمع اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با بیان این که از مهمترین حوادث تاریخ اسلام مسئله غدیر خم و ابعاد مختلف آن است که باید با بازسازی آن، به نسل جوان معرفی شود، اظهار داشت: با توجه به روشن بودن مسئله غدیر برای همه، بازسازی واقعه غدیر باید به گونه ای باشد که توجهات از ناحیه اهل تسنن به این قضیه بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که گفتن حقیقت، واقعیت و دستور پیامبر اسلام(ص) نه تنها ممنوع نیست، بلکه لازم و ضروری است، افزود: باید عقیده شیعه به درستی نمایش داده شود، اما در این زمینه باید به گونه ای عمل شود که باعث ایجاد اختلاف و خدشه دار شدن وحدت میان شیعه وسنی نشود.

وی با بیان اینکه پس از واقعه غدیر خم، مردم و جامعه منحرف شدند و به سکوت رضایت دادند، گفت: کوتاهی نسبت به واقعه غدیر از همان زمان و از همان کسانی که همراه پیامبر(ص) بودند، آغاز شد و جامعه شیعه همیشه از این که آن افراد در ظرف دو ماه مسئله غدیر را به فراموشی سپردند، گلایه دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به این که باید همچون واقعه عاشورا پای واقعه غدیر ایستاد تا فراموش نشود، تاکید کرد: اگر امروز حادثه عاشورا زنده است، به واسطه تکرار آن واقعه در روضه ها و مجالس امام حسین (ع) است، بنابراین زنده نگه داشتن واقعه غدیر نیازمند برنامه ریزی در راستای بازسازی واقعه غدیر و تبیین ابعاد مختلف آن است.

وی با اشاره به واقعه روز غدیر خم، اذعان کرد: عده ای می گویند در کلام پیامبر «مولا» به معنای دوست است و در حقیقت پیامبر(ص) اعلام کرده علی را دوست می دارد، اما جای سئوال اینجاست که آیا در آن گرمای طاقت فرسا پیامبر هزاران نفر ار جمع می کند و بعد از ساعت ها انتظار، پیامبر تنها قصد اعلام «دوست داشتن علی(ع) را داشته است؟»، به روشنی مشخص است این حرکت عظیم برای کار تکراری که قبل از این واقعه هم پیامبر اعلام کرده بودند صحت ندارد و قابل قبول برای هیچ عقل سالمی نیست.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر در زمان غدیر خم عده ای اجماع کردند که حرف پیامبر(ع) را اجرا نکنند، برای شیعه قابل قبول نیست، زیرا با عدله مختلف ثابت شده است که پیامبر(ص) در روز غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود اعلام کردند پس وقتی چیزی ثابت شد باید از آن اطاعت محض کرد به ویژه این که دستور پیامبر (ص) باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که شیعه خود را موظف به عمل فرمایشات پیامبر(ص) می داند، گفت: شیعه هیچ مصلحت اندیشی را در مقابل نص صریح حرف های پیامبر(ص) جایز نمی داند، چراکه معتقد است پیامبر(ص) براساس وحی  و به دور از هوای نفس، لجاجت ها و قومیت ها حرف می زد.

آیت الله ناصری با بیان این که امروز نیز برخی در مقابل بیانات رهبری موضع می گیرند و می گویند «ایشان مصلحت اندیشی می کنند و برخی چیزها را نمی گویند و ما می فهمیم در دل ایشان چه می گذرد!!!»، تصریح کرد: این حرف ها درست نیست، چرا که رهبری همیشه سخنان خود را به صراحت و روشنی بیان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه باید با بازسازی درست و موثق این حادثه اثر بخش به جوانان نشان داد که غدیر خم در تاریخ اسلام از قداست و اهمیت بس خطیری برخوردار است، افزود: غدیر خم از چنان قداست و اهمیتی برخوردار که در آیات و و روایات به آن پرداخته شده است و باید ابعاد حادثه غدیر به استناد آیات و روایات مستند و شفاف تبیین شود.

وی با بیان این که جشن های غدیر خم یک فرصت مناسب و شایسته برای آشنا کردن بیشتر نسل جوان به این حادثه و ائمه اطهار (ع) است و باید قدر آن را بدانیم گفت: بر متولیان بازسازی حادثه مهم و سرنوشت ساز غدیر خم است که به نحوی برنامه ریزی و اقدام کنند که تمام مراحل اجرای آن موجب جلب و جذب جوانان و آموزش آن حادثه در بین جوانان و عامه مردم شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha