شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست مشترک ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با معاون بین المللل

حوزه/ با حضور معاون بین الملل حوزه های علمیه و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، نخستین نشست مشترک حوزه بین الملل ستاد همکاری های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش به میزبانی دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این نشست مشترک با بیان نکته نظرات و ابعاد مختلف همکاری این دو نهاد  پر مخاطب پرداخته شد.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ابتدای این نشست با بیان اینکه فلسفه تشکیل این ستاد استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور برای بارورسازی جوانانی متعهد، مومن و پرتلاش جهت اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد، اظهارداشت: امروز خوشبختانه اقبال مناسبی از حوزه برای همکاری با آموزش و پرورش وجود دارد که جای خرسندی است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی افزود: امروز ظرفیت مناسبی در این وزارت وجود دارد و حوزه می تواند به صورت کاربردی در آن ورود کرده و برنامه داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود بیان کردند، خانواده آموزش و پرورش 40 میلیون جمعیت دارد؛ پس بستر مناسبی می تواند برای حوزه باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان بیان کردند؛ «دبستان ها را دریابید که دانشگاه ها دیر است»؛ پس این فرمایش امام راحل(ره) باید نصب العین ما در عمل قرار گیرد.

دبیر ستاد همکاری ها، کیفی سازی برنامه ها را از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: امروز دشمن پیشرفت خوبی در ابداع روش های نوین برای تأثیرگذاری در کودکان و نوجوانان داشته و متأسفانه ما به موازات آنان پیشرفت نکرده ایم و باید این خلأ را پر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه از رسالت های حوزه، ورود در بخش تربیت اسلامی می باشد، افزود: امروز در فضای مجازی در موضوع تربیت اسلامی بسیار عقب هستیم و کار زیادی صورت نداده ایم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز دشمن فضاهایی را ایجاد می کند تا حضور روحانیت در آموزش و پرورش قطع شود و حوزه به مدارس ورود نکند.

وی بیان داشت: امروز عرضه محصولات دشمن بسیار متنوع است و باید برای مقابله با آن فکری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی نیازسنجی را از ضروریات آموزش عنوان کرد و گفت: از دو سال قبل نیازسنجی را از معاونت ها و مراکز زیر مجموعه آموزش و پرورش داشته ایم تا با نیازهای آنان از حوزه آشنا شویم.

وی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: بعد از رونمایی سند تحول بنیادین، ظرفیت عظیمی در این سند برای حضور حوزویان مشاهده شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این حضور تأکید داشتند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: از 132 راهکار ارائه شده در این سند  48 راه کار سند تحول بنیادین، مرتبط با حوزه است که خود دارای ظرفیت عظیمی می باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: اگر حوزه برای این ظرفیت برنامه ریزی نداشته باشد، دیگران ورود می کنند، بر اساس این سند 22 برنامه تعریف کرده ایم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی تاثیر گذاری داشته باشیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین زمانی ، معاون بین الملل حوزه های علمیه و دکتر خلیل بابالو، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش همچنین جمعی از کارشناسان دو نهاد به ایراد سخن و نکته نظرات پرداختند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha