دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام الهی تبار

حوزه/ امسال سه هزار طلبه جدید وارد حوزه المصطفی خواهند شد و بیش از ۲۰هزار نفر در این نهاد علمی و دینی تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام الهی تبار، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی گفت:   جریان حق و باطل دو جریان اصلی در طول تاریخ بشر بوده اند؛ اصولا جهان همیشه صحنه تقابل این دو نیرو بوده است و تفسیر تاریخ نیز بر همین مبنا است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که اسلام آمده است که جریان حق را در جهان پایدار کرده و به منصه برساند و اسلام معنی کامل حق است؛ اسلام مصداق کلمه حق است و کسانی که در این برهه تاریخی می توانند کلمه حق را به معنی کامل خود محقق کنند، مسلمانان هستند.

جانشین معاون آموزشی جامعة المصطفی تصریح کرد: مصداق اصلی کلمه باطل نیز جریان مادی و معنویت گریزی است که امروز با آن مواجه هستیم که نمونه بارز آن همین تمدن غربی است.

وی گفت: در عصر حاضر، جریان باطل، درک بسیار دقیقی از جریان حق پیدا کرده است و راه مقابله با آن را نیز یاد گرفته است و به همین دلیل راهبردهایی اندیشیده است و با آن راهبردها با ما مقابله می کند که از مهمترین این راهبردها، تفرقه است.

وی افزود: قرائت اسلام اعتدالی که قرائت درست از اسلام است که به آن اسلام ناب محمدی (ص)نیز گفته می شود، محور گفتمان انقلاب اسلامی است؛ قرائت دوم، قرائت سکولار و اسلام کنج خانه ها است که قرائتی جعلی و بدلی است؛ این قرائت برای اسلام هیچ نقش اجتماعی و سیاسی قائل نیست؛ قرائت سوم، قرائت تکفیری و خشن از اسلام است که این قرائت نیز باطل و بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام الهی تبار خاطرنشان کرد: گرایش تکفیری، عقل گریز و خشونت طلب است و دیگران را از جرگه اسلام خارج می داند؛ مشکل امروز و جدی دنیای اسلام همین قرائت تکفیری است؛ استراتژی اصلی اسلام «اشدءاعلی الکفار و رحماءبینهم» است.

جانشین معاون آموزشی جامعة المصطفی تصریح کرد: قرائت تکفیری باعث دامن زدن به اسلام هراسی شده است؛ این  قرائت دین را بسیار ناکارآمد نشان می دهد؛ از طرفی راهبرد جهان مادی نیز راهبرد تفرقه است و این درد، یک درد نگفتنی و روشن است.

وی گفت: رسالت المصطفی در این زمینه به عنوان یک نهاد حوزوی، در دل گفتمان انقلاب اسلامی جای دارد؛ قرائت ما از اسلام، یک اسلام عدالت محور معنویت گرای عقلانی و محبت انگیز است.

سخنران مراسم  افزود: رسالت معاونت آموزش نیز این است که اگر شخصی وارد المصطفی  می شود، او را مبدل به عالم پارسا و دغدغه مند و رسالت مدار و تولیدگر و مروج معرفت دینی کند.

طلبه المصطفی  وحدت آفرین است

حجت الاسلام الهی تبار خاطرنشان کرد: طلبه المصطفی باید وحدت آفرین باشد و در این مسیر باید جهاد علمی و عقلانیت و معنویت را با هم توام کند؛ در این زمینه همه طلاب و اساتید باید بسیج شوند و به همین خاطر شعار امسال، جهاد علمی، عقلانیت و معنویت است.

جانشین معاون آموزشی جامعة المصطفی تصریح کرد: امسال سه هزار نفر وارد حوزه المصطفی خواهند شد و بیش از 20هزار نفر در این  نهاد علمی و دینی تحصیل خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha