دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: در زمینه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ازدواج آسان بکوشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ، شب گذشته طی سخنانی در مراسم باشکوه هلهله فرشته ها که به همت هیئت یازهرا و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم تشکیل خانواده و اهتمام بر تحکیم هر چه بیشتر آن ابراز داشت: واقعاً جای تاسف است که گاه در برخی شهرهای مذهبی کشور و همچنین کلان شهرهای ما ، آمار طلاق بالاست و این که گفته می شود لزوماً ربطی به فقر دارد این طور نیست چه آن که آمار طلاق در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بسیار پایین است.

وی با تاکید بر لزوم اشتغالزایی برای جوانان و فراهم کردن بسترهای تشکیل خانواده برای آن ها گفت: برخی دلایل عدم ازدواج معقول و قابل بررسی است اما برخی دیگر موهوم می باشد که می توان به راحتی آن ها را کنار گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از جمله دلایل معقول ، نداشتن شغل، عدم آمادگی برای برعهده گرفتن مسئولیت زندگی و کسب مدارج علمی است که در این رابطه می توان مشوق ها و انگیزه ها را برای انجام ازدواج مورد توجه قرار داد.

وی افزود: از جمله علل و عوامل موهوم نیز می توان به وسواس بیش از حد، ایرادات بی جهت، بی تفاوتی والدین و اطرافیان و توقعات و تجملات رو به تزاید اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی همچنین با تاکید بر لزوم الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) در تشکیل خانواده به ویژه ازدواج نورانی و بسیار پربرکت حضرت امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: ما می توانیم برای ترویج فرهنگ ازدواج به مساله موقوفات در این باره توجه کرده و آن را در جامعه احیا کنیم.

وی با بیان این که اصل و اساس در شاخصه های ازدواج توجه به مساله ایمان طرفین است، گفت: همه مسئولان ، خانواده ها و به خصوص رسانه های جمعی وظیفه دارند که دست به دست هم داده تا فرهنگ ازدواج آسان در جامعه به خوبی نهادینه شود.

این خطیب همچنین ضمن ابراز گلایه مندی از آزادی روابط دختر و پسر در برخی دانشگاه ها و مراکز دیگر تصریح کرد: تجربه نشان داده هر کجا که روابط آسان شده و ضوابط سخت شده ، کمتر کسی به دنبال ضابطه می رود و در اینجا روابط آسان و بدون چارچوب های دینی و اخلاقی رواج پیدا می کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha