دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ کارشناس مسائل دینی با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق در کلان شهرهای کشور ، خواستار همدلی و همزبانی همه برای حل مشکل ازدواج جوانان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ، شب گذشته طی سخنانی در مراسم باشکوه هلهله فرشته ها که به همت هیئت یازهرا(س) و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در حسینیه شهدای قم برگزار شد، اظهار داشت: بی شک بهترین الگو برای امر مقدس ازدواج ، سیره حضرات معصومین(ع) و در راس آن ها پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیر(ع) ، حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) هستند که چه ساده و عاشقانه زندگی نورانی خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به معیارهای همسرگزینی مناسب گفت: یکی از مسایل مهم توجه به مساله کفویت (هم ترازی و هم شانی است و این که جوان ها متناسب با روحیات و فرهنگ و شان اجتماعی خود سعی کنند همسر انتخاب کنند.

این کارشناس مسایل دینی همچنین با بیان این که اصل و اساس آنچه از اهل بیت(ع) درباره ازدواج فرا می گیریم ، تاکید بر اخلاق و تقوا و ایمان است، افزود: در منابع دینی مطرح شده است که بهترین ازدواج ها ، آسان ترین آن ها هستند، چه آن که سخت گیری های بیجا و تشریفات زاید اصلاً مورد تایید دین مبین اسلام نمی باشد.

وی با اشاره به این که آمار بالای طلاق در کلان شهرها واقعاً نگران کننده است، گفت: این در حالی است که در شهرهای کوچک و روستاها این آمار پایین است و این نشان می دهد که بحث طلاق چندان هم ربط به مساله فقر و نداری و کمبودها ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد همچنین بر لزوم آسان گیری ازدواج و مهریه و جهیزیه ساده تاکید کرد و افزود: کسی که برای ازدواج دنبال پول و مقام و شان و پُز و این ها باشد به جایی نمی رسد بلکه مهم حق گرایی و توجه به کمالات دینی و ایمانی و نیز اخلاق و سازگاری است و در ضمن باید توجه داشت که مدرک نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه گاه خود سبب ساز مشکلات دیگر می شود.

وی در خاتمه از همه نخبگان و رسانه ها خواست که با همدلی و همزبانی در حل مشکل ازدواج جوانان همت کرده و موانع را از پیش پای آن ها بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیرحسین زاده IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    لطفا به این دختر خانم های دم بخت بفرمایید که ازدواج را سخت نگیرن یعنی اینکه چشم و همچشمی نکنند بگن دختر فلانی اونجوری ازدواج کرده من باید از او بالاتر باشم