پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله بنابی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه بناب گفت: اگر حوزه های علمیه و فقهاء در زمان غیبت امام زمان(عج) نبودند تا دین خدا را نجات دهند، امروز اثری از دین نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی، پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه هم اندیشی و دانش افزایی معاونین تهذیب استان های سراسر کشور، در مدرسه حضرت ولیعصر(عج) بناب گفت: اگر فقهاء در زمان غیبت امام زمان(عج) نبودند تا دین خدا را نجات دهند، امروز اثری از دین نبود.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه شمس، پس از یازده قسم، می فرماید به تحقیق رستگار شد آن کسی که نفس خودش را تزکیه کرد.

وی اضافه کرد: این یازده قسم نشانگر اهمیت تزکیه نفس است که طلاب محترم و مسئولان تهذیب حوزه های علمیه باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

آیت الله بنابی تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت بودند که در زمان شاهان قلدر ایران، اسلام را حفظ کردند و این انقلاب، ثمره مجاهدت شبانه روزی علماء و فقهاء است.

وی با بیان این که طلاب در بدو تحصیل باید یک دوره کامل با مسائل عقیدتی آشنا شوند، ابراز داشت: اگر انسان درست تربیت شود، همه کارهایش بر اساس نظم خواهد بود و دروغ، غیبت، سخن چینی و سایر گناهان از او سر نخواهد زد.

مدیر حوزه علمیه بناب با تاکید بر این که فرد گناه کار مغضوب پروردگار متعال، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین است، گفت: علت ارتکاب معاصی به خاطر سستی در عمل و ضعف بنیه اعتقادی و یقین است.

آیت الله بنابی با اشاره به این که عمل به دستورات الهی موجب موفقیت طلاب می شود، گفت: مسئولان حوزه باید مراقب طلاب باشند و طلبه های فاضل مدارس تربیت شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha