یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابوالحسن حسن زاده - امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز ، بر لزوم استفاده بهینه از هنر و هنرمندان در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس و مفاهیم ایثار و فداکاری، تاکید کرد و گفت: در زمینه معرفی دفاع مقدس فعالیت هایی انجام شده اما آنچه که امروز باید بیش از پیش بر آن همت گماشت استفاده بهینه از ظرفیت هنر و هنرمندان متعهد است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم، ایثار و فداکاری شهدا را ضامن سربلندی کشور دانست و اظهار داشت: یک جامعه برای رسیدن به تعالی، رشد، عزت و استقلال، ناگزیر باید با ایثار و فداکاری سختی های پیش روی خود را تحمل کند.

وی، با اشاره به آیه « وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَآؤُوْاْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ...» بیان داشت: خداوند متعال در این آیه، داستان اقوامی را در قرآن بیان کرده که به سبب نداشتن ایثار و فداکاری، به ذلت و بدبختی دچار شدند و قوم بنی اسراییل نمونه بارز آن است.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس، اذعان داشت: مردم خوزستان در راه نورانی اسلام و انقلاب، شهدای عزیزی تقدیم کرده و فداکاری های بسیاری نشان دادند تا آنجا که امام راحل در این خصوص بیان کردند که«خوزستات دین خود را به اسلام ادا کرد».

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: ایثار و فداکاری دارای مراتب مختلفی است که عظیم ترین آن را شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی از خود به نمایش گذاشتند و با اهداء خون خود راه سعادت و پیشرفت کشور را هموار کردند.

وی بر لزوم استفاده بهینه از هنر و هنرمندان در راستای نشر ارزش های دفاع مقدس و مفاهیم ایثار و فداکاری، تاکید کرد و گفت: در زمینه معرفی دفاع مقدس فعالیت هایی انجام شده اما آنچه که امروز باید بیش از پیش بر آن همت گماشت استفاده بهینه از ظرفیت هنر و هنرمندان متعهد است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با ملت آزاده و حقیقت خواه ایران عنوان کرد: این واقعیت به خوبی روشن است که دشمنان ما دست از دشمنی خویش برنداشته و تنها شکل آن را تغییر داده اند؛ از این رو جامعه ما همواره به این زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود، حفظ روحیه ایثارگری را عامل شتاب دهنده در تمامی شئون انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: وجود روحیه استقامت و از خودگذشتگی در جوانان اثر خود را در پیشرفت های مادی و دنیایی نیز خواهد گذاشت، اما اگر به اسم صلح زیر بار ذلت رویم نه تنها دنیای ما آباد نخواهد شد بلکه سرافکندگی و شکست فرجام نهایی آن خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha