دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ آیت الله العظمی مظاهری گفتند: مسئولیت حادثۀ غم‌بار منا به عهدۀ حاکمان سعودی است و آنان باید خود را برابر امت اسلامی مسئول و پاسخگو بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان،آیت الله العظمی مظاهری، امروز، در ابتدای جلسۀ درس خارج فقه طی سخنانی با تسلیت مصیبت بزرگ منا، تأکید کردند: عمق این فاجعه و عظمت مصیبتی که در این حادثه در سراسر جهان اسلام و در میان ملّت ما به وجود آمده، جُز با عنایات خداوند‌متعال و لطف حضرت بقیه الله‌الاعظم ارواحناه فداه تسکین نخواهد یافت.

ایشان، با تأکید بر این نکته که جان باختگان این حادثۀ تلخ، که در لباس احرام و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، در حکم شهیدان راه خدا هستند، نگرانی دربارۀ وضعیت مفقودین این فاجعه را یکی دیگر از ابعاد تلخ این مسأله برشمرده و با انتقاد از حکّام عربستان سعودی در ادارۀ مراسم حجّ ابراهیمی، خاطرنشان کردند: مسئولیت این حادثۀ غم‌بار به عهدۀ حاکمان سعودی است و آنان باید خود را برابر امت اسلامی مسئول و پاسخگو بدانند.

 ایشان همچنین تأکید کردند: همۀ ما در شرایط فعلی باید به طور مستمر برای سلامت حجاج بیت‌الله‌الحرام و روشن شدن وضع مفقودان و شفای مجروحان و صبر خانواده‌های عزادار و مصیبت زده دعا کنیم و از خداوند تسکین این مصائب را مسألت نمائیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha