دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فاجعه منا

حوزه/ عربستان به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به محل نگهداری اجساد قربانیان حادثه را نمی‌دهد، به همین خاطر دولت بنگلادش نتوانسته آمار واقعی کشته‌شدگان را اعلام کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www. bdnews24.com  بنابر تحقیقات منابع خبری بنگلادش حداقل نه خانواده بنگلادشی از درگذشت عزیزانشان در حادثه منا با خبر شده‌اند.

بعد از حادثه مرگبار پنجشنبه در منا، خانواده برخی قربانیان بنگلادشی این حادثه که اجسادشان شناسایی شده بود مرگ آنها را به منابع خبری اطلاع دادند. شهید الکریم سرپرست کنسولگری بنگلادش در جده گفته است: «دولت عربستان، تنها عکس ششصد قربانی حادثه منا را برای ما فرستاده که از میان آنها ما دو بنگلادشی را شناسایی کردیم.»

در همین حال، جهیر الاسلام یکی دیگر از مقامات  ارشد بنگلادشی گفت: «لیستی 92 نفره از مفقودان بنگلادشی این حادثه تهیه شده است و جستجوها برای یافتن آنها ادامه دارد.»

گزارشات حاکی از این است که عربستان به هیچ کس اجازه نزدیک شدن به محل نگهداری اجساد قربانیان حادثه را نمی‌دهد، به همین خاطر دولت بنگلادش نتوانسته آمار واقعی کشته‌شدگان را اعلام کند.

 روز جمعه دبیر وزارت امور مذهبی بنگلادش جهانگیر علم که سرپرست حجاج این کشور در عربستان است گفت: «ما مطلعیم که برخی خانواده‌ها از مرگ حاجی‌هایشان با خبر شده‌اند هرچند عربستان سعودی هنوز آمار کشته‌شدگان را بنا بر ملیت شان منتشر نکرده است.»

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha