دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ غدیرخم، رفراندوم عمومی برای پشتیبانی از امام حق بوده و یادکرد غدیر خم، مسئولیت همگانی را در دفاع از مبانی نظام اسلامی و ضرورت فداکاری برای اصل اساسی امامت و ولایت یادآوری می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت در سطح استان خراسان رضوی گفت: غدیر یک تفکر و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوّت حکایت می کند و نقطه تلاقیِ کاروانِ رسالت با طلایه داران امامت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: بی جهت نیست که غدیر در منابع اسلامی به "عیدالله الاکبر" معرفی شده و غدیر، ضامن اجرای احکام دین و تحقق حاکمیت اسلام ناب بر گستره زمین می باشد.

وی افزود: آنچه انسان را نگران می کند، عدم ژرف نگری نسبت به حماسه بی نظیر غدیر خم است که متأسفانه در ظلمت سطحی نگری هنوز هم غدیرخم مهجور است و حق مطلب در بسیاری از گفتارها، مراسم ها و رفتارها ادا نمی شود و تأکید ائمه طاهرین بر غدیر خم در گفتگو با مردم یا جریان های مخالف، پافشاری بر ارزش های دینی و فضیلت های انسانی و تحقق نظام امامت و ولایت در قالب حکومت حق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به پاسداشت دهه امامت و ولایت، تصریح کرد: غدیرخم، رفراندوم عمومی برای پشتیبانی از امام حق بوده و یادکرد غدیر خم، مسئولیت همگانی را در دفاع از مبانی نظام اسلامی و ضرورت فداکاری برای اصل اساسی امامت و ولایت یادآوری می کند.

حجت الاسلام مرویان حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد مقدس،  ابراز کرد: در دهه امامت و ولایت امسال، 50 سخنران ویژه به 50 مسجد محوری حاشیه شهر مشهد توسط این اداره کل اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام 50 مداح و ذاکر، به مراسم و محافل عید سعید غدیر در حاشیه شهر اظهار کرد: فعالیت 100 مبلّغ برادر و خواهر و استقرار 50 روحانی جهت برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر، برگزاری مسابقه های فرهنگی و تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام برای عموم مردم از دیگر برنامه های این دهه با فضیلت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: محله آرایی و مسجد آرایی توسط هیئات مذهبی، توزیع بسته های فرهنگی و انتشار مجموعه صوتی «همای رحمت» ویژه این ایام، از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha