یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بسیج طلاب و روحانیون

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان از عضویت ۱۸ هزار طلبه و روحانی در بسیج استان خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از طلاب بسیجی را برادران و مابقی را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام بهرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اصفهان با اشاره به این که هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای ایران اسلامی است، اظهار داشت: اگر امروز مشاهده می کنیم استکبار جهانی در برابر ملت ایران به زانو درآمده، به دلیل خون شهدا و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

وی، برگزاری نمایشگاهی در دهکده دفاع مقدس، در منطقه سپاهان شهر با موضوع "نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس" را از برنامه های سازمان بسیج طلاب در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: آزین بندی تمام پایگاه های مقاومت بسیج طلاب استان، برگزاری یادواره شهدای روحانی و برگزاری نشست های سیاسی، بصیرتی از دیگر برنامه های بسیج طلاب بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با اشاره به جمعیت ۱۸ هزار نفری طلاب بسیجی در استان اصفهان، افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از طلاب بسیجی را برادران و مابقی را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند.

*آمار بالای شهدای روحانی

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در کل کشور 4500 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شده است، در حالی که جمعیت روحانیت کشور در آن سال ها تنها  34 هزار نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال های جنگ تحمیلی، استان اصفهان دارای 3400 طلبه بود که از این تعداد، 590 نفر از آنها در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند و افتخار آفرینی کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با تاکید بر این که روحانیت نقش آفرینی های بسیار بزرگی در سال های دفاع مقدس از جمله ارتقای معنوی رزمندگان از خود به نمایش گذاشت، ابرازداشت: تعداد کثیری از رزمندگان و فرماندهان جنگ در آن روزها اعتراف کردند نقش یک روحانی در یک گردان به اندازه یک گردان، بسیار پررنگ و با اهمیت بود.

وی افزود: شهدای روحانی همچون شهید عبدالله میثمی، شهید ردانی پورو دیگر شهدا از جمله افرادی بودند که در این راه تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است.

*وظیفه روحانیت در موقعیت کنونی

حجت الاسلام بهرامی در ادامه با اشاره به وظیفه روحانیت در موقعیت کنونی کشور، گفت: در حال حاضر بزرگترین وظیفه روحانیت، مقابله هجمه های فرهنگی دشمن است؛ امروز وظیفه ما این است که از همان راهی که دشمن برای گمراه کردن و منحرف کردن جوانان ما ورود پیدا کرده ما نیز از همان راه وارد شویم و جوانان کشور را هدایت کنیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: امروز دشمن از راه جبهه نرم به منظور ایجاد تزلزل و خدشه دار کردن اعتقادات و ایمان جوانان وارد شده، بنابراین باید ایمان و اعتقادات جوانان را تقویت کنیم تا دشمن مایوس گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha