یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حججی

حوزه/ مدیر موسسه روایت سیره شهدا بر لزوم آشناسازی هر چه بیشتر و مطلوب تر نسل جوان با سیره و سبک زندگی شهدا تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد حججی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: فرارسیدن چنین ایامی گرچه غرور آفرین و مایه عزت و اقتدار ملی ماست اما به واقع اگر دقیق نگاه کنیم گاهی نیز مایه شرمندگی ما می شود از این که آن طور که باید و شاید در حق شهدا و به خصوص معرفی آن ها به جامعه خوب عمل نکرده ایم.

وی افزود: به هر حال باید بپذیریم که ما شرمنده آن ها هستیم ولی امیدواریم ان‌شاالله آنان دست ما را بگیرند و در آخرت ما را شفاعت کنند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: خداوند بر علو درجات حضرت امام (ره) بیفزاید که با نگاه متعالی و حکیمانه خود درباره جایگاه و مقام شهدا فرمود "آن ها کسانی هستند که ره هفتاد ساله را یک شبه پیمودند. "

وی افزود: این فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، من را به یاد سخن مرحوم حاج عبدالله ضابط که حقیقتاً علمدار روایتگری در ایران بود می اندازد که می گفت: "جنگ به ما ثابت کرد که در 13 سالگی هم می شود به خدا رسید"

حجت الاسلام حججی تاکید کرد: این که جنگ ما چگونه گنجی بود که این گونه در رزمندگان تحول ایجاد می کرد باید بررسی شده و برای عموم مردم و به خصوص نسل جوان به درستی و به زبان روز تبیین شود.

وی بیان داشت: بی گمان آشنایی و اطلاع جامعه از سیره و فرهنگ شهدا می تواند به گشوده شدن بسیاری از گره هایی که امروز دچار آن هستیم ، کمک کند.

وی افزود:البته به لطف الهی علاقه و عشق و ارادت مردم ما به شهیدان نه تنها کم نشده بلکه روز به روز نیز در حال گسترده تر شدن است ، چه آن که استقبال میلیونی مردم از شهدای غواص در چند ماه گذشته به خوبی نشان داد که ملت ما شیفته شهادت و شهداست و راه آن ها را طی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 12 IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    بیش از دو سال ایشون مدیر موسسه روایت سیره شهدا نیست، آقای ماندگاری مدیره