یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بر لزوم تبیین و شناسایی نقش ویژه روحانیت در طول ۸ سال دفاع مقدس به ویژه برای نسل جدید تاکید کرد.

سردار سید جواد هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس ابراز داشت: نقش روحانیت در کنار مردم در طول سال های جنگ تحمیلی آن چنان پررنگ و محوری بوده که هیچ گاه از ذهن و خاطره هیچ ایرانی باانصافی فراموش نمی شود.

وی افزود: عزیزان روحانی و طلبه حضور بسیار پررنگ و فعالی در سال های دفاع مقدس داشتند و حقیقتاً حضور چهره های برجسته روحانیت همچون مقام معظم رهبری ، مرحوم آیت الله فاضل ، مرحوم آیت الله مشکینی و دیگر بزرگان در خط مقدم واقعاً برای رزمندگان مایه قوت قلب بود.

هاشمی همچنین بیان داشت: یکی از همرزمان ما که خاطرات زیادی از ایشان داریم شهید دریاباری بود که در کسوت مقدس روحانیت زحمات و خدمات بسیاری انجام دادند.

وی گفت: در ایام جنگ تحمیلی، معمولاً قشر روحانی بدون عمامه و لباس مخصوص خود و به صورت متواضعانه در جبهه ها حضور می داشتند و البته برخی از عزیزان روحانی نیز با لباس و عمامه حاضر می شدند.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس افزود: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ایرانی حقیقتاً خود یکی از فرماندهان موفق جنگ بود و به خوبی رزمندگان را هدایت معنوی و عملیاتی می کرد و ما از این دست روحانیون فرمانده نیز در طول 8 سال دفاع مقدس کم نداشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha