یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید علمی

حوزه/ شهید سید باقر علمی یکی از شهدای روحانی بود که به جبهه اعزام و به شهادت رسید و ضروری است یاد و خاطره آن عزیزان همواره گرامی داشته شود، چرا که هم الگوی اخلاق و هم جهاد در راه خدا بودند.

حجت الاسلام غلامحسین صفی خانی همرزم و دوست شهید روحانی، سید باقر علمی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی اقشار مختلفی از جامعه به جبهه ها عازم شدند تا نگذارند این خاک مقدس به تصرف دشمن درآید و  روحانیون نیز در کنار مردم به دفاع از آرمان های امام(ره) و انقلاب پرداختند.

وی به نقش و جایگاه برجسته روحانیت در جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان این که طلبه ها دو وظیفه را در جبهه ها ایفا می کردند، تصریح کرد: زمانی که طلبه ها و روحانیون به جبهه اعزام می شدند، عده ای از آنها مسایل شرعی و قرآنی را برای رزمندگان بازگو می کردند و عده ای نیز در خط مقدم با دشمنان به مبارزه می پرداختند.

*یادی از یک شهید روحانی

این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این که از استان قزوین نیز طلبه های زیادی به جبهه ها اعزام شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند، گفت: شهید سید باقر علمی یکی از شهدای روحانی بود که به جبهه اعزام و به شهادت رسید و ضروری است یاد و خاطره آن عزیزان همواره گرامی داشته شود، چرا که هم الگوی اخلاق و هم جهاد در راه خدا بودند.

حجت الاسلام صفی خانی در ادامه به برخی از خصوصیات بارز این شهید روحانی پرداخت و افزود: شهید علمی یک طلبه موفق و باهوش بود و در جبهه نیز با وجود این که فرمانده دسته بود، هرگز نقش تبلیغی خود را فراموش نکرد و همواره رزمندگان را به شرکت در برنامه های مذهبی و فرهنگی تشویق می کرد.

وی ادامه داد: شهید علمی علاوه بر خودسازی، تهذیب نفس و تقوا یکی از روحانیون برجسته و شاخص در حوزه علمیه بود و حتی با این که چند بار هم مجروح شد پس از پایان دوران نقاهت، مجدداً به جبهه بازگشت.

این روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید علمی در مدرسه شیخ الاسلام قزوین و در محضر اساتیدی همچون آیت الله موسوی شالی، آیت الله باریک بین، آیت الله شیخ محمد سلیمانی و کریم جزمه ای تلمذ نموده و در حوزه علمیه یک طلبه باهوش، با ذکاوت و یک طلبه منظبط بود.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: شهید علمی دروس مقدماتی را تا فقه و اصول طی کرد و به محض شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها اعزام شد و در دوران آموزشی برای افزایش توانایی رزمی حتی دوره غواصی را نیز گذراند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha