یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به گزارش های محرمانه ای که از منا می رسد، گفت: همه این گزارش ها حاکی از سازماندهی آل سعود در به خاک و خون کشیدن زائرین در مسجد الحرام و جریاناتی که در منا درست کرده اند، می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  امشب  در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به فاجعه تلخ منا، اظهار داشت: حوزه های علمیه و ملت شریف ایران امسال دهه ولایت و هفته دفاع مقدس را با قلوب آکنده از غم و اندوه، به مناسبت جریان اسفناک منا پشت سر می گذارند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه، مراجع عظام، مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران، این ایام را در حزن و اندوه حاصل از بی کفایتی انسان های متحجر و کسانی که به عنوان احیاگر سنت رسول خدا(ص)، جریان های سلفی و تکفیری را پرچمداری می کنند، می گذارنند.

*سازماندهی آل سعود در به خاک و خون کشیدن حجاج

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به گزارش های محرمانه ای که از منا می رسد، گفت: همه این گزارش ها حاکی از سازماندهی آل سعود در به خاک و خون کشیدن زائرین در مسجد الحرام و جریاناتی که در منا درست کرده اند، می باشد.

وی افزود: قطعا پس از بازگشت زائرین مظلوم و مجروح بیت الله الحرام، پرده از کاری های آل سعود کنار خواهد رفت و امت اسلامی بهتر از گذشته آنها را خواهد شناخت.

*تاریخ، جنایات آل سعود را فراموش نمی کند

مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه تاریخ، جنایت های آل سعود را فراموش نخواهد کرد، گفت: هنگامی که در بیمارستان آل سعود متوجه می شوند حاجی مجروح از مذهب تشیع است، سرم را از دست مجروح زائر بیت الله الحرام خارج می کنند و می گویند این ها باید بمیرند؛ مگر تاریخ ممکن است این جریانات و مستندات را در خود ثبت نکند.

*قتلگاهی که آل سعود ایجاد کرد

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تاکید کرد: ننگ بر آل سعود که به عنوان خادم الحرمین در موسم حج برای زائرین بیت الله الحرام قتلگاه درست کرد.

وی با بیان اینکه امروز آل سعود به عنوان دست راست انگلیس و آمریکا لبه تیز حمله به اسلام ناب شده است، گفت: اگر شاهد شکل گیری جبهه اسلام آمریکایی در جهان هستیم، علمدار این جبهه آل سعود است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خواب خرگوشی استعمارگران در هنگام انقلاب اسلامی، ابراز داشت: دشمنان هنگامی که عظمت روحانیت، حوزه های علمیه و مرجعیت و ولایت فقیه را احساس کردند، تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این انقلاب به کشورهای همسایه و جوامع اسلامی صادر نشود؛ اما آنها در دستیابی به این هدف موفق نبودند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر خود را به برکت دفاع مقدس در جوامع اسلامی و ملت های مسلمان گشوده است، گفت: استعمارگران می خواهند جریان بیداری اسلامی و انقلاب را در هم بپیچانند و به نفع خود مصادره کنند.

*تلاش دشمنان در ایجاد فاصله بین جوانان و مرجعیت

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله بین جوانان و مرجعیت و نظام از طریق فضای مجازی و سایبری، گفت: همچنین آنها امروز جریان وهابیت را به عنوان پرچمدار سلفی گری و تکفیر با پشتیبانی دلارهای استعماگران حمایت و گروه های تروریستی طالبان، النصره و داعش و القاعده را ایجاد کرده اند.  

*آموزش نیروهای تکفیری در خاک اسرائیل

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تاکید بر اینکه تروریست های تکفیری آموزش نظامی خود را در قرارگاه های اسرائیل می گذرانند، گفت: اقدامات وحشیانه و جنایت بار سلفی ها و تکفیری ها جز با آموزش اسرائیل ممکن نیست.

*دشمنان از جیب مسلمانان، امت را به جان هم انداخته اند  

وی افزود: دشمنان امروز با پول وهابیت و آل سعود از جیب مسلمان ها و با آموزش اسرائیل و صهیونیسم غاصب، امت اسلامی را به جنگ هم انداخته اند و در نتیجه یک فضای آرام برای صهیونیست ها ایجاد کرده اند تا به راحتی وارد بیت المقدس شوند و به فکر تصاحب قبله نخست مسلمین باشند.

*آل سعود ایجاد کننده حاشیه امن برای اسرائیل

مدیر حوزه علمیه استان  قم با بیان اینکه صهیونیست ها در گذشته جرات نگاه به بیت المقدس را نداشتند، گفت: امروز اسرائیلی ها برای تصاحب کامل قبله نخست مسلمین وارد بیت المقدس می شوند؛ این فضای آرام و آسوده را چه کسی جز آل سعود و ریشه های اسعتماری انگلیسی مثل ابن تیمیه برای صهیونیست ها فراهم کرده است؟

مدیر حوزه علمیه قم با تاکید بر پاسداشت فرهنگ دفاع مقدس، گفت: تا زمانی که فرهنگ دفاع مقدس در جامعه و ملت ما جاری باشد، هرگز مقام معظم رهبری تنها نخواهد ماند و دشمن نمی تواند بر این انقلاب و میهن اسلامی مسلط شود.

*لزوم هوشیاری مسئولان نسبت به خطر نفوذ دشمنان

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه امروز خطر عظیمی جوامع اسلامی را تهدید می کند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به صورت جدی نسبت به خطر نفوذ استکبار در جوامع اسلامی و انقلاب هشدار دادند.

*نهادهای نظارتی بررسی برجام را دنبال خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه بررسی برجام با نظارت های مجاری قانونی و قوه مقننه و مجریه دنبال خواهد شد، گفت: اما آنچه به عنوان خطر جدی از سوی رهبری هشدار داده شده است، خطر نفوذ استکبار است.

*بیداری اسلامی نافرجام ماند

وی افزود: بیداری اسلامی علی رغم تحولاتی که در کشورها ایجاد کرد، با نفوذ استکبار در بخش هایی مصادره شد و به همین دلیل در بعضی از کشورها نافرجام ماند.

مدیر حوزه علمیه  استان قم با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در فرهنگ انقلاب و نظام اسلامی، گفت: امروز باید سران قوه مجریه، مقننه و قضائیه تمام تلاش خود را در جهت مقابله با نفوذ استکبار در نظام اسلامی صرف کنند تا با رهبری آیت الله العظمی خامنه ای، این مرحله خطرناک پشت سر گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: با حضور و نقش آفرینی مراجع عظام تقلید، حوزه ها، نخبگان و اساتید در مقابل لشکرکشی مرتجعین منطقه و در راس آنها آل سعود و استکبار، این انقلاب و نهضت بیمه خواهد شد و به دستان پرتوان امام زمان(عج) خواهد رسید.

وی بر لزوم هوشیاری نسبت به نقشه های شوم مرتجعین منطقه، گفت: حوزه های علمیه با پیروی از مراجع عظام و رهبر فرزانه انقلاب، پرچمداری این نهضت را در ملت حفظ کنند تا با حضور موثر این مقاطع را پشت بگذاریم.

مدیر حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 95 سوره نساء «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْني‏ وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَي الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيماً»، گفت: این آیه به جریاناتی که در غزوات، جنگ ها و دفاعیاتی که امت اسلام در مقابل مشرکین و منافقین و کفار داشتند، اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به پذیرش ظاهری اسلامی از سوی برخی گروه ها، ابراز داشت: این افراد، اسلام را در زمان پیامبر(ص) به صورت ظاهر پذیرفتند چرا که در غیر این صورت، موقعیت آنها به مخاطره میافتاد؛ این افراد، انسان های بی دردی بودند که در جریانات مهم دفاع از حریم اسلام، هنگامی که پیامبر از آن ها میخواستند در جریان دفاع از اسلام پیشگام شوند به بهانه های مختلف قدم از قدم برنمی داشتند و بهانه جویی می کردند.

وی افزود: گروه هایی نیز بودند که اگر آسیبی به امت اسلامی وارد نمی کردند، حال جنگ و دفاع هم نداشتند.

مدیر حوزه علمیه استان  قم تصریح کرد: اما انسان های برجسته نیز همچون حضرت علی(ع) و عمار یاسر در کنار رسول خدا می ایستادند و تا پای جان و مال خود از ایشان دفاع می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: براساس آیات قرآن کریم، هرگز کسانی که بدون عذر و علت از جهاد در راه خدا تقاعد می ورزند با کسانی که در راه او با جان و مال خود جهاد می کنند، یکسان نیستند و خدای تعالی مجاهدان را از حیث درجه برتری داده است.

*تاریخ دفاع مقدس مملو از ایثار روحانیت است

وی در ادامه با بیان اینکه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس مملو از ایثار و گذشت بزرگان دین، روحانیت و حوزه های علمیه است، گفت: طلاب و فضلا همواره پشتیبان امام و شهدا بودند و امروز گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: بزرگان و شخصیت های علمی حوزوی در راه مبارزه با تمام  دشمنانی که دست به دست هم داده و از غرب تا جنوب صحنه های نبرد حق با باطل را ایجاد کرده بودند، نقش آفرینی کردند.  

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه صحنه های دفاع مقدس مملو از جان فشانی های روحانیت است، گفت: از طلاب بسیجی سطح یک تا شخصیت های برجسته ای که درس خارج در حوزه می گفتند، در دفاع مقدس شرکت می کردند.

وی با اشاره به مراحل سه گانه عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: مرحوم حجت الاسلام شهید ردانی یکی از طلبه های برجسته مدرسه حقانی در کنار شهید خرازی و میثمی لشکرهای خط شکن را رهبری می کردند.   

مدیر حوزه علمیه قم افزود: شهید ردانی در بعضی از مراحل عملیاتی با وجود اینکه مجروح بود، اما لشکر امام حسین(ع) را به همراه شهید خرازی هدایت می کرد که امثال این جان فشانی ها، افتخار حوزه های علمیه است،  

*لزوم آشنایی نسل جدید طلاب حوزه با دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تاکید بر اینکه نسل جدید حوزه های علمیه را باید با صفحات دفاع مقدس آشنا کرد، گفت: طلاب جوانان باید بدانند که کدام روش و منش، رزمندگان را در مقابل دشمنان استوار نگاه داشت و اجازه نداد با هشت سال حملات پی در پی، وجبی از خاک میهن اسلامی ما به دست دشمن بیافتد.

وی در پایان با نقل خاطره ای از علاقه نوجوانان به حضور در دفاع مقدس، افزود: در یکی از عملیات هایی که بنا بود از سوی لشکر ثارالله به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در غرب صورت بگیرد، فقط به یک نوجوان گفتند که تو در مقر بمان؛ این نوجوان هنگامی که بنده را در لباس روحانیت مشاهده کرد، اشک می ریخت و خواستار وساطت برای حضور در عملیات بود.

انتهای پیام/313/33          

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha