سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: قیام مظلومانه امام حسین(ع) در برابر یزیدیان، بدعت ها را کنار زد و سنت نبوی را در جامعه اسلامی دوباره احیا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)و یاران باوفای ایشان،با اشاره به حادثه عظیم کربلا در تاریخ بشریت اظهارداشت: قیام امام حسین(ع) دارای ابعاد مختلفی است که در این میان،  زمینه ها و دلایل شکل گیری این نهضت عظیم چون حذف بدعت ها در کنار احیای سنت نبوی،  از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: تبیین علت قیام عاشورا همواره الهام بخش مسلمانان و به ویژه شیعیان در اعصار متمادی بوده است و در این بین امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) و سیره و سنت جدش و آئین و روش پدرش علی بن ابی طالب(ع) بود، عمل کرد.

وی بر لزوم احیای سنت نبوی و از بین بردن بدعت ها و اختلافات در عزادری ها تاکید و تصریح کرد: امام حسین (ع) علاوه بر اینکه بر مسأله عمل به سنت پیامبر و علی (ع) تأکید داشت، محو و نابودی بدعت های ایجاد شده را نیز امری ضروری می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطر نشان کرد: در عزاداری ها باید حیث محتوایی و مطالبی که گفته می‌شود، در قالب و شیوه عزاداری مورد اهمیت قرار گیرد؛ چرا که از نظر محتوا آنچه که گفته می‌شود؛ نباید مطالب حرام و خلاف شرع باشد و همچنین نباید موجب پایین آمدن مقام خود مومنین و عزاداران شود.

وی افزود: در مکتب اهل ‌بیت (ع) باید تلاش شود با دوری از منیت، امور برای خدا باشد و به دور از ریا و خودنمایی در راه رضای پروردگار صورت گیرد چرا که امام حسین(ع) با تقدیم خون خود و یارانش موجب عزت اسلام و مسلمانان شد و بعد از گذشت قرن‌ها از حادثه عاشورا این رویداد همواره زنده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: برگزارکنندگان و مداحان هیئت‌ها باید نقش مهمی در مبارزه با تبلیغات منفی دشمنان اسلام داشته باشند و همه عوامل دخیل در برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان همکاری لازم را برای مقابله و برخورد با تحریف‌ها انجام دهند.

رویکرد اصلی مراسم عزای حسینی معرفت بخشی باشد

حجت الاسلام  والمسلمین فرخ فال با بیان این که رویکرد اصلی مراسم عزای حسینی باید تقویت بصیرت و معرفت بخشی باشد، گفت: هیات های مذهبی با هیات های امناء مساجد همکاری و تعامل لازم را داشته و از بدعت های انحرافی و اختلاف در مراسم عزاداری حسینی خودداری کنند.

وی با بیان این که از زمانی که غدیر نادیده گرفته شد، حادثه عاشورا رقم خورد،  افزود: 124 هزار پیامبر و فرستاده از سوی خدا آمدند تا سنت الهی را در زمین جاری کنند ولی گروهی می آمدند و همه چیز را بر هم می زدند و  می خواستند تلاش ها را ضایع کنند تا اینکه امام حسین(ع) با نثار کردن خون خود و 34 نفر از فرزندان و بستگانش در صحرای کربلا این سنت را دوباره احیا کردند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha