جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که احیای دروس روز پنج شنبه، از فعالیت های مدیریت حوزه علمیه استان قم بوده است، گفت: از دیگر مباحثی که آغاز کرده ایم، رونق دروس در روز پنج شنبه است تا طلاب مانند سایر روزها در کلاس ها شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت(ع)، اظهار داشت: پیگیری و پرداختن به موضوع حدیث و علوم مربوط به آن از سوی مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه های علمیه به مدیریت حوزه ابلاغ شد که بر اساس آن مقرر گردید کلاس های حدیث خوانی در حوزه علمیه قم تشکیل و طلاب از طریق پنل شخصی خود ثبت نام نمایند.

وی ابراز داشت: بحمدالله با رایزنی هایی که معاونت آموزش حوزه های علمیه و اساتید متخصص علوم حدیث داشته ایم، ضمن شناسایی اساتید توانمند، توانسته ایم برنامه ریزی مناسبی برای تشکیل کلاس های حدیث خوانی داشته باشیم تا طلاب بتوانند با متن حدیث و فنون فهم آن آشنا شوند.

*درج دروس حدیث خوانی در درس نامه حوزه علمیه قم

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به درج دروس حدیث خوانی در درس نامه حوزه علمیه قم، خاطرنشان ساخت: بحمدالله طلاب و فضلا با اشتیاق در این دروس ثبت نام و تا به امروز تعدادی از این کلاس ها تشکیل نیز شده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین اکثریت اساتید نیز در جریان ایجاد مقدمات آغاز کلاس های خود می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه قم با الهام از مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه و همکاری تنگاتنگ با ستاد، این توفیق را پیدا کرده است که انشاءالله موجی را در راستای رشد و ارتقاء علوم حدیث در حوزه ایجاد نماید.

*حضور و غیاب دروس کلام حوزه

وی در ادامه به موضوع تقویت دروس کلام و اعتقادی اشاره کرد و گفت: از دیگر مباحثی که با جدیت به دنبال آن هستیم، تقویت دروس کلام در حوزه علمیه قم است تا طلاب در بلوای فرهنگی و شبهات بالای اعتقادی، همانند گذشته، غنی و پرتوان بتوانند پاسخگوی شبهات و سؤالات روز باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به گسترش دروس کلامی در گذشته، اظهار داشت: متأسفانه در سال های اخیر کلاس های کمتری برای مباحث اعتقادی و کلامی تشکیل شد که در راستای تقویت آن، کتاب تشرح تجرید را به دروس حوزوی اضافه نموده تا بتوانیم آن را گسترش دهیم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: با تأکید مراجع عظام، رایزنی با اساتید کلام و برگزاری اجلاسیه توسط مجمع عمومی جامعه مدرسین، به این نتیجه رسیدیم که مباحث کلامی سطوح عالی حوزه علمیه قم را پررنگ کرده و حضور و غیاب انجام شود.

*برگزاری بیش از 450 کلاس تفسیر در حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان ساخت: مدیریت حوزه علمیه استان قم در ابتدای اجرای طرح ساماندهی دروس سطح عالی، دروس فقه و اصول را با حضور و غیاب آغاز و در ادامه دروس تفسیر نیز با حضور و غیاب انجام شد که خوشبختانه امروز بیش از 450 کلاس درس تفسیر در حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تحصیلی جاری نیز دروس کلام، حضور و غیاب شده و خوشبختانه استقبال خوبی نیز صورت گرفته است.

*دروس روز پنج شنبه حوزه را احیا کرده ایم

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این مطلب که احیای دروس روز پنج شنبه، از دیگر فعالیت های این مدیریت بوده است، تصریح کرد: از دیگر مباحثی که آغاز کرده ایم، رونق دروس در روز پنج شنبه است تا طلاب همانند مابقی روزها در کلاس ها شرکت نمایند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم طلاب عزیز دروس تفسیر، کلام و حدیث خوانی را در روز پنج شنبه انتخاب نمایند تا بتوانند با فکری آزادتر به این مباحث پرداخته و حوزه علمیه نیز دروس خود را از شنبه تا پنج شنبه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha