دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: استکبارستیزی ملت ایران امری توقف ناپذیر است و تعطیل شدنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان این که 13 آبان ماه در تاریخ ملت ما و به خصوص مبارزات انقلابی اش ، روز خاص و ماندگاری است، اظهار داشت: در این روز ما شاهد ردپاي آشکار استكبار جهاني در تبعيد امام امت در سال 42 ، همچنین كشتار دانش آموزان و دانشجويان در سال 57 هستیم و در نهايت البته مهر بطلاني كه دانشجويان خط امام(ره) با تسخير سفارت آمريكا بر دخالت و دست اندازي هاي استكبار جهاني در ميهن اسلامي مان زدند.

چرا 13 آبان ، یوم الله است؟!

وی افزود: این وقایع همگی نشان می دهد که چرا این روز به تعبیر امام راحل یوم الله نامیده شده و باید در راستای تعظیم و گرامیداشت آن در همه زمان ها کوشید.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این که استکبار جهانی در طول سال های پس از انقلاب اسلامی و به خصوص دهه اخیر با نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود بوده است، گفت: جریان استکباری کوشیده با سیاست ایجاد دهکده جهانی که تحت استعمارش باشد، خوی و اندیشه استکباری خود را بر همه جا نهادینه و دیکته کند.

نفوذ؛ حربه همیشگی جریان استکبار

وی اضافه کرد: استکبار به خصوص همواره به دنبال نفوذ و سیطره جامع بر کشورهای اسلامی از جمله کشور ما بوده است و حتی جریانات و نهضت هایی که در کشورهای اسلامی در این دهه اخیر ایجاد شده را با برنامه ریزی خاصی هر کدام در مسیری که بسترساز نفوذش باشد ، سوق داده است و ما نباید از این نکته کلیدی غافل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان داشت: در همین قضایای برجام و مذاکرات هسته ای نیز مشاهده کردیم که آن ها از طریق کانال سیاسی و دیپلماتیک به دنبال پیشبرد اهداف خود و در نهایت نفوذ به کشور ما بوده و هستند و لذا ما باید بسیار هوشیار و مراقب باشیم که دشمن می خواهد هویت انقلابی و اسلامی را از کشور و نظام ما بگیرد.

لبیک به فرمایشات رهبری؛ لازمه مقابله با استکبار

وی ادامه داد: در سال های اخیر نیز مقام معظم رهبری با هوشیاری و فراست بالای خویش توصیه ها و رهنمودهای ارزشمندی در چگونگی مقابله با جبهه استکبار بیان کرده اند که به خصوص از همه مسئولان و کارگزاران نظام انتظار می رود که در راستای تحقق منویات و مطالبات معظم له ، گام بردارند.

وی افزود: به هر حال ما نباید هیچ گاه از یاد ببریم که استکبار جهانی و مصداق بارز آن آمریکای جهانخوار دست از دشمنی خود با ملت ما برنداشته و به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران است.

روز استکبارستیزی ریشه قرآنی دارد

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان کرد: 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادمانی است که ما بدانیم مساله استکبارستیزی به تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب، امری تعطیل ناپذیر است چرا که خود ریشه در مفاهیم قرآنی و تعالیم ناب دینی دارد.

وی افزود: سخن دین و بزرگان دینی ما در این خصوص به صورت ساده این است که باید با دوستان و مسلمانان مهربان و رئوف و با دشمنان و کفار و بیگانگان با شدت برخورد کرد.

هدف نظام استکباری در منطقه چیست؟!

وی همچنین تاکید کرد: امروز صهیونیسم و قطب استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا دست به دست هم داده و با اغفال سرسپرده های خود با ایجاد جنگ و جدال و خونریزی در کشورهایی چون یمن ، عراق و سوریه و دیگر کشورها ، به دنبال تفرقه افکنی در میان امت اسلام هستند تا بدین وسیله امنیت و آرامش اسراییل غاصب و اهداف شوم آمریکا تأمین شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ابراز داشت: از سویی یکی از اهداف مهم سیاست استکباری این است که با به جان هم انداختن مسلمانان، یک چهره سیاهی از اسلام به دنیا نشان داده و با اسلام هراسی بگویند که تمدن و فرهنگ اسلامی یعنی همین چیزی که در منطقه غرب آسیا ملاحظه می کنید.

روشنگری و بصیرت بخشی؛ رسالت حوزه و دانشگاه

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: آنچه در این شرایط وظیفه ما و از جمله حوزه های علمیه و دانشگاه ها است این که با روشنگری و بصیرت بخشی به آحاد مردم اهداف و طرح های نفوذ جریان استکباری را تشریح و تبیین کرده و در پرتو عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید ، فتنه ها و توطئه های شوم دشمن را نقش برآب کنیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha