سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام شهرستانی

حوزه/ برخی دلالان با سوء استفاده از بیمارانی که با علاقه به ایران آمده اند،آنان را نسبت به کشور بد بین می کنند چرا که مبالغ هنگفتی ازآنان دریافت می کنند و با معرفی به مراکز نه چندان مجهز، سود کلانی در این زمینه می برند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی امروز در دیدار با مدیران انجمن ام اس ایران گفت: یکی از مهترین نیازمندیهای ما در حوزه درمان پرستاری و مراقبت می باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروزه در بین پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر علوم پزشکی است و خوشبختانه امروز بسیاری از بیمارانی که در گذشته برای درمان به کشورهای دیگر می رفتند، به راحتی در ایران درمان می شوند.

*مراقبت پس از درمان ضعیف است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: درمان در ایران در حوزه اعمال جراحی، تکنیک ها و روشهای درمانی بسیار مطلوب است، ولی مهمترین مشکل در این زمینه  مراقبت های پس از درمان است که متاسفانه در ایران جایگاه خوبی ندارد و باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: درمان یک بسته چندجانبه است و تک بعدی نیست همه این اعضا بایددر کنار هم قرار گیرند و یک ساختار نیرومندی در درمانی تشکیل شود چرا که امروزه  می توان مجتمع های توریستی درمانی  برای ظرفیت های توریستی ایجاد شود ولی ما از این امر مهم غافلیم.

*دلالان عرصه سلامت مهمانان خارجی را بدبین می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: پزشکان خوبی در ایران حضور دارند و از بسیاری از کشورها به ایران می آیند، اما متاسفانه دراینجا برخی دلالان با سوء استفاده از بیمارانی که با علاقه به ایران آمده اند،آنها را نسبت به کشور بد بین می کنند چرا که مبالغ هنگفتی  ازآنان دریافت می کنند و با معرفی به مراکز نه چندان مجهز، سود کلانی در این زمینه می برند.

وی گفت: هر کار فرهنگی نیازمند عرضه مناسبت است، ما در حوزه محتوایی همیشه غنی بوده ایم ولی ضعف در عرضه و کالا های فرهنگی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اهمیت فعالیت خیرین در زمینه بیماران ام اسی در کشور گفت: این بیماران سختی بسیاری می کشند و باید  به همه آنان کمک های لازم انجام شود تا طعم تلخ بیماری به خاطر مشکلات مالی و عدم حمایت از این بیماری ها سخت تر نشود؛ همه ما امتی واحد هستیم و لازم است به هم کمک کنیم تا دردهای ما کمتر شود.

خاطر نشان می شود: در این دیدار دکتر صحرائیان نائب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس کشور،ضمن ارائه گزارشی از میزان بیماران ام اسی، بر لزوم حمایت آحاد مختلف کشور از این بیماران تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha