شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: ائمه هدی(ع) مقام شفاعت دارند و زمانی ما را شفاعت می کنند که ما در محیط ولایت این حضرات وارد شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری  شب گذشته در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در هیئت ثارالله قم در مدرسه فیضیه گفت: ائمه هدی(ع) که مقام شفاعت دارند و ما را زمانی شفاعت می کنند که ما در محیط ولایت این حضرات وارد شویم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: توحید، یعنی این که انسان بر سر سفره امام(ع) بنشیند و از این طعام استفاده کند؛ شرک نیز به این معنی است که انسان این استعداد رادر سرزمین کفر بکارد که چیزی از آن نمی روید.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: علت این که ولایت ائمه(ع) نعمت است این است که به محض این که کسی به ائمه می رسد به بهشت می رسد که این سخن یک روایت قوی است.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد:  تا وقتی امام (ع)حاکم است همه در فضای نور  ایشان هستند، ولی وقتی که امام معصوم(ع) کنار رفت و امام کفر آمد، وادی، وادی باطل خواهد شد.

وی گفت: توحید این است که از همین وادی ولایت وارد شود؛ «نعیم» که در قرآن بیان شده، ولایت ائمه(ع) است؛ زیرا اگر در دنیا ولایت داشته باشیم در همین دنیا نیز در بهشت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری افزود: سرزمین مرده ما وقتی زنده می شود که سحاب الهی بر آن ببارد و این سحاب اهل بیت(ع) است؛ کسی که به ولایت امام(ع) نرسد مرده است، ولی مرده ای است که روی زمین حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد موحد شود باید این بذر وجودی که میل به توحید و میل به فروع توحید از جمله زکات و صلاه و... را در سرزمین و بلد طیب بکارد.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: همه این ظرفیت های انسان با امام (ع) به فعلیت می رسد، ولی اگر در وادی ائمه جور وارد شدیم کاری با ما می کنند که ما را از خدا دور کنند.

وی گفت: امام باقر(ع) فرمودند، اول چیزی که خداوند در خلقت مخلوقات آغاز کرد، پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) بود که همه ما را از نور خود خلق کرد؛ همه ما پیش روی خدا ایستادیم و هیچ شب و روز و ماه و خورشیدی و زمینی و آسمانی نبود، یعنی نور ما مثل نوری که از خورشید می تابد بود.

این استاد حوزه افزود: در ادامه امام(ع) بیان می دارد که ما اولین مخلوقی بودیم که خداوند را عبادت کرده اند و اگر همه این خلقت از سوی خدا آفریده شده است به سبب ما بوده است و سبب عبادت و تسبیح ملایک و انبیای الهی نیز ما اهل بیت(ع) بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: از معارفی که به ما کمک می کند ما در کنار اولیای الهی و در مقابل این ابتلائات صبر کنیم همین مقامات عالیه است؛ یعنی اگر کسی در این وادی وارد شد به سبب حضور امام این فتنه دفع می شود.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: اگر ما دوستان اهل بیت(ع) وارد این وادی شدیم از کنار این ابتلائات به ما نیز گزندی می رسد، ولی همین گزندها باعث رشد ما می شود.

وی گفت: ائمه(ع) عبد مطلق خدا هستند و به همین دلیل معدن الرحمه هستند و همه کارهای آنها از روی مهر و محبت است و جز خیر چیزی از آنها صادر نمی شود.

این استاد حوزه افزود: اگر اهل بیت(ع) وارد این وادی دنیا شده اند به خاطر این است که به عهد خود وفا کنند و شفاعت و دستگیری کنند و مردم را با این وادی آشنا سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha