دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ همه چیز در این دنیا ذیل ولایت است و در مقابل ولایت چیزی به حساب نمی آید و اگر کسی این ولایت را به دنیا فروخت واقعا خسران کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در جمع عزاداران هئیت ثارالله در مدرسه فیضیه  گفت: ائمه اطهار(ع) از سوی خدا به ابتلائات و سختی هایی دچار می شوند که شیعیان نیز باید در این ابتلائات در کنار امام(ع) باشند و او را یاری کنند.

وی افزود: در این درگیری هایی که در جبهه کفرو ایمان است، امکانات مادی تاریخ همیشه در دست این جبهه کفر بوده است.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: فرعون ها همیشه دستگاه مادی را در اخیتار داشتند و پیامبران در مقابل آنها صف آرایی می کردند و همیشه نیز این شرایط ادامه دارد.

وی گفت: اگر این امتحان سخت و ابتلائات سنگین برای ماست، ابتلائات و فتنه دشمنان نیز با همین خوشی ها است که آنها را به راه راست نمی رساند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: اگر این مسایل نبود، همه یک امت می شدند؛ اگر مومنان این شرایط را تحمل نمی کردند همه مردم یک مذهب می شدند؛ پیامبر(ص) می دیدند که چگونه امت اسلامی باید قرن ها در رنج باشند و دشمنان شان غرق در منافع مادی هستند.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: خداوند فرمود، نباید به مال و اندوخته های دشمنان چشم بدوزید زیرا اصل، آخرت است و دشمنان راهی به سوی نجات ندارند، زیرا آنها نیز از این امتحان سالم به در نمی آیند.

وی افزود: قرآن بیان می کند که کفار گمان می کنند که چون در دنیا زندگی خوشی داشتیم، قطعا اگر در آخرت نیز باشیم زندگی خوبی خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: خداوند به قدری به قارون نعمت داد که اگر کلید انبارهای جواهرات و اموالش را یک فرد تنومند حمل می کرد به سرعت خسته می شد؛ اما خداوند چنین مقدر کرده اند که این دشمنان در حد همین دنیا اختیار دارند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: کسانی که خداوند به آنها علم داده بود و دنبال دنیا نبودند و پشت صحنه را می دیدند، پاداشی دریافت کردند که هیچ کسی تصور آن را هم نداشت؛ اگر انسان چشم از این ذخایر دنیوی بردارد چنین پاداشی خواهد گرفت.

وی افزود: غیر صابرین و افرادی که تحمل این شرایط را ندارند و می خواهند در این دنیا غوطه ور شوند به این جایگاه نمی رسند؛ صابرین از سوی خدا به نعمت هایی می رسند که تصور آن نیز امکان پذیر نیست.

وی گفت: کسانی که تا دیروز می گفتند ای کاش ما نیز همچون قارون بودیم وقتی به مقام صابرین پی می برند از سخن خود پشیمان می شوند و گویی تازه چشمانشان باز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: مومنان حقیقی بیان می کنند که اگر خداوند به ما منت ننهاده بود و ما را در این مسیر نمی آورد ما نیز مثل اهل دنیا فروبرده می شدیم؛ امتحان و فتنه دشمنان با این اموال دنیوی است و پایان این امتحان آنها نیز عذاب است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: خداوند بیان می کند که چرا تصور می کنید  فردی مال و فرزند فراوان دارد و این اسباب خوشبختی آنها است؛ بلکه این افراد با همین مال و فرزند عذاب خواهند شد و همین نعمت ها عذاب بزرگ آنها خواهد شد.

وی افزود: مساله روز ما نیز همین مساله است؛ یکی از مغالطات بسیاری که در پس مطرح شدن ایده ترقی در جهانی شدن رخ می دهد ، بحث سعادت را مترادف توسعه همه جانبه بیان می کنند.

این استاد حوزه گفت: کسی با تعالی و تمدن جامعه مومنین مخالف نیست، ولی آن جلوه های دنیای که در آن غرق هستند ، نباید ما را به سوی خود بکشند؛ اگر دل در گروی دشمنان و مال دنیا رفت، مردم با رهبر خود درگیر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: حضرت امام حسین(ع) بیان کردند که من مرگ را جز سعادت نمی بینیم، ولی امروز  غرب این مرگ را نیستی می داند و پایان خوشی تلقی می کند؛ پس این چه سعادتی است که به همین سادگی ممکن است ختم شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهارکرد: نکته دیگر آن است که اگر انسان به رزق های بهتر توجه نکرد به دنبال مادیات محدود دنیوی می رود؛ کسی که رزق وجود پیامبر(ص) را نمی دانست به دنبال غنیمت شتر و زره و اسب رفت و این چنین از مسیر حق دور شد.

وی افزود: همه چیز در این دنیا ذیل ولایت است و در مقابل این ولایت چیزی به حساب نمی آید و اگر کسی این ولایت را به دنیا فروخت واقعا خسران کرده است.

این استاد حوزه گفت: غیر از این نعمت هایی که در بهشت برای مومنان در نظر گرفته شده است بهشت دیگری وجود دارد که تجلیات وجود امام(ع) است؛ اگر کسی با امام بود، در همین دنیا نیز در بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: همه گنج قارون در دنیا است و آخرت محیط ولایت امام(ع) است؛ پیامبر (ص)فرمودند که در این عالم زنده باشید و حیات طیبه داشته باشید؛ اگر کسی چشم اش را به آخور حیوانات بدوزد معنی سفره بهشتی امام را نمی فهمد.

وی گفت: لذت هایی که دشمنان دارند لوازمی دارد و اگر کسی چشم اش به دنبال آن مسایل باشید خسران هایی خواهد داشت؛ چرا انسان باید در این مسیر تردید کند که وقتی که در جمع خاصمین قرار گرفت  بر  کرده خود لعنت بفرستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha