یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پشت پرده بستن مسجد شیعیان مصر رژیم صهیونیستی است گفت: آنچه امروز وهابیت را عصبانی کرده رشد منطق مکتب تشیع است.

آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به بستن مسجد رأس الحسین مصر بر روی شیعیان  اظهارداشت: تردیدی نیست که این حرکت، ادامه جریانی است که در سال‌های اخیراز طرف حکومت‌های وابسته دنبال می‌شود.

وی با بیان این که  بستن مسجد شیعیان در امتداد یک حرکت حساب شده است افزود: با تحرک و رشدی که شیعه در عاشورا به عنوان یک نماد در قالب محب اهل بیت(ع) داشته است، طرف مقابل را  عصبانی و تحریک کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سال گذشته در  ایام عاشورا در عربستان یک عروسی بزرگ بر پا کردند که نشان از این دارد آنها بغض خود را نسبت به جریان عاشورا نشان می‌دهند و در ادامه نیز باید شاهد بعضی از حرکت‌های دیگر نیز باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن در چند آیه به این مورد اشاره کرده است گفت: قرآن در آیه 32 سوره توبه می فرماید" يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَي اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ" آنها می‌خواهند نور خدا را ( دین و کتاب او را ) به سخنانشان خاموش نمایند در حالی که خداوند نمی‌خواهد جز آنکه نور خود را ( و لو به گذشت زمان و تکامل عقول و آمدن مصلح کل ) کامل نماید هر چند کافران خوش ندارند. "

آیت الله علیدوست با اشاره به آیه 8 سوره صف بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید" يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ" " می‌خواهند نور خدا را با دهن های خود خاموش کنند ( دعوت پیامبر و دین و کتاب او را به تکذیب و افترا باطل نمایند ) حال آنکه خدا تمام کننده نور خویش است هر چند کافران را خوش نیاید."

وی با بیان این که آنچه مسلم است این  که تشیع رشد می‌کند و عصبانیت وهابیون از این جهت است گفت: این محرومیت‌های موقتی تنها عده‌ای را خوشحال می‌کند و هیچ ثمره‌ای برای آنها نخواهد داشت و آنها باید این موضوع را درک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: تشیع همیشه در طول تاریخ از حقش محروم بوده است و این مظلومیت ادامه خواهد داشت و به امید خدا با ظهور امام زمان(عج) این مظلومیت خاتمه خواهد یافت و شیعه به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

وی بیان کرد: مسجد یک نهاد اسلامی و کانون عبادت و سیاست است و مسلما رژیم صهیونیستی نمی‌تواند نسبت به این کانون و مرکز برنامه‌ریزی و تدبیر شیعه بی‌تفاوت باشد و دست به این اقدامات می زند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha