چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
سید مهدی صادقی استاندار جدید قم

حوزه/ استاندارقم به نقش مبنایی و اساسی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه باید نقش موثرتری در تدوین برنامه ششم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سیدمهدی صادقی پیش از ظهر امروز در نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در برنامه ششم توسعه» که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد، بر لزوم اسلامیت و تقویت فرهنگ در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و اظهار داشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته  انتظارات از برنامه های قبلی تحقق نیافته است.  

وی با بیان اینکه به محتوای برنامه پنجم توسعه توجهی صورت نگرفت، ابراز داشت: برنامه مطابق پیش بینی ها باید محقق می شد اما این گونه نشده است. 

استاندارقم با اشاره به اینکه بحث های تئوری و عملی برنامه پنجم توسعه در یک مسیر نبوده است، اظهار داشت: بیشتر برنامه ها مبتنی بر کلی گویی بوده و به همین دلیل مسیر دستیابی به اهداف سخت شده است.

صادقی به نقش مبنایی و اساسی حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حوزه باید نقش موثرتری در تدوین برنامه ششم داشته باشد.  

وی با بیان اینکه باید در راستای تقویت و سطح آگاهی جامعه حرکت کرد، ابراز داشت: کارکردهای فعلی نشان دهنده عدم تحقق بندهای برنامه های توسعه است.

استاندارقم بر لزم نهادینه کردن فرهنگ وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری و تعهد تاکید کرد و گفت: برای تقویت اقتصاد باید به بهبود فرهنگ در برنامه ششم توسعه پرداخت.

صادقی با بیان اینکه با وجود غنای آموزه های اسلامی در پیشرفت موفق نبوده ایم، ابراز داشت: برای پیشرفت باید واقع گرا باشیم و خودفریبی نکنیم.

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که بعد از ما برنامه های خود را آغاز کردند، امروز در زمینه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بهتر هستند.

استاندارقم با انتقاد از عدم قدرت جذب و استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه ایرانی، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای دیگر از ظرفیت نخبگان ایرانی بهره گیری می کنند.

صادقی با بیان اینکه گفتار و عمل ما مشترک نیست، ابراز داشت: متاسفانه باور اجتماعی را به حد قابل قبولی نرسانده ایم.

وی از عدم اجرای مصوبات و قوانین نیز انتقاد کرد و گفت: امروز مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد و باید با واقعیات مواجه باشیم. 

استاندارقم در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با صرفه جویی بیشتر در هزینه های کشور، حداکثر نتیجه را در راستای تکمیل برنامه های آتی داشته باشیم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha