دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ اميد آن که هر سال به بصيرت و هشياري ملت سرافراز ما در شناخت ماهيت استکبار جهاني و شيوه‌هاي مختلف مبارزه‌ي با آن افزوده شود. ملتي که پشتوانه و اميد ملت‌هاي محروم روزگار ما مي‌باشد و چشم‌هاي ستمديدگان با اميدها و آرزوهاي فراواني به عملکرد و مقاومت و پيشتازي ملت ما دوخته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیریت حوزه علمیه خواهران به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیانیه ای صادر کرد که به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحيم

سيزدهم آبان ماه که به روز مبارزه با استکبار نام گذاري شده است به جهت وقايع مهمي است که در اين روز در تاريخ معاصر کشورمان به وقوع پيوسته است. سه واقعه‌ي مهم که در سه زمان مختلف اتفاق افتاده است و هر سه در اين روز سيزدهم آبان سبب گرديد تا اين روز را به نام استکبار ستيزي و مقابله‌ با مستکبرين نام گذاري کنند.

نخستين واقعه تبعيد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ترکيه در سال چهل و سه بوسيله‌ي حکومت جائر پهلوي است، پيش‌آمد دوم شهادت گروهي از دانش آموزان در سيزدهم آبان ماه سال پنجاه و هفت در آغاز انقلاب بود که به روز دانش آموز نام نهاده شد و آخرين واقعه در اين روز تسخير لانه‌ي جاسوسي آمريکا در سال پنجاه و هشت بوسيله‌ي دانشجويان خط امام بود که به دليل اهميت اين حرکت انقلابي و آثار مثبت آن در نابودي پايگاه جاسوسي در خاک ميهن اسلامي، عده‌اي آن را انقلاب دوم ناميدند.

اهميت اين سه واقعه سبب ثبت روز سيزده آبان به نام روز مبارزه با استکبار در تقويم کشور ما گرديد و هر سال در ايران اسلامي اين روز را با مراسم مختلفي در شهرها و حتي بعضي از روستاها گرامي ميدارند. شايد بيش از بيست هزار برنامه در سطح کشور به مناسبت اين روز اجرا مي‌شود و نزديک به هزار نقطه در سرتاسر ايران به مناسبت اين روز راه پيمايي برپا مي‌شود و دانش آموزان و دانشجويان به ياد بود شهداي سيزده آبان پنجاه و هفت و تسخير لانه‌ي جاسوسي مراسمي را  اجرا مي‌نمايند.

مسلماً جهان هر سال در اين روز شاهد خروش و خشم ملت ايران عليه استکبار جهاني است و سخنرانان در مراسم امروز سعي در آگاه ساختن نسل سوم انقلاب با ترفندهاي استکباري جهان خواران را دارند و شايسته است که در اين روز ماهيت استکبار جهاني براي جوانان اين مرز و بوم به نقد و بررسي و تحليل و تفسير گذاشته شود تا به هشياري و بصيرت سياسي آنان افزوده گردد و استمرار مبارزه با استکبار نهادينه شود.

همانگونه که وظيفه‌ي هر مسلماني ياري مظلومان و روبارويي با کفر و ستم و استکبار جهاني است اين رکن اساسي انقلاب و پايه‌ي همه‌ي حرکت‌هاي ضد استعماري ملت‌هاي مظلوم عالم هم زنده و پويا و مستمر بايد باقي بماند که برکات فراواني را اين گرامي‌داشت‌ها و مراسم راه پيمايي به دنبال دارد. توجه به تزويرها و چهره‌هاي مختلف استکبار و شناسايي آنان و توجه به حرکات دشمن و جدي گرفتن تهديدهاي ممکن الوقوع حتي با توجه به ناکارآمدي آنها از اهم برکات بزرگداشت اين روز است.

مراسم راهپيمايي در تهران به وسيله‌ي دانش آموزان و دانشجويان در مقابل لانه‌ي جاسوسي سابق آمريکا برگزار مي‌شود تا دو واقعه‌ي روز تسخير لانه‌ي جاسوسي و روز شهادت دانش آموزان هماهنگ با يکديگر گرامي داشته شود.

اميد آن که هر سال به بصيرت و هشياري ملت سرافراز ما در شناخت ماهيت استکبار جهاني و شيوه‌هاي مختلف مبارزه‌ي با آن افزوده شود. ملتي که پشتوانه و اميد ملت‌هاي محروم روزگار ما مي‌باشد و چشم‌هاي ستمديدگان  با اميدها و آرزوهاي فراواني به عملکرد و مقاومت و پيشتازي ملت ما دوخته شده است.

روز مبارزه با استکبار را گرامي مي‌داريم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha