سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
۱۳ آبان

حوزه/ مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، روز ملی استکبار ستیزی همزمان با سراسر کشور با حضور علماء، روحانیون، مسدولان و اقشار مختلف مردم آذربایجان در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، روحانیون، طلاب و مردم مومن و ولایتمدار آذربایجان همچون سال های گذشته با حضور پرشور خود در این مراسم و با سر دادن شعار های "مرگ بر آمریکا"، "هیهات من الذله"،"مرگ بر ضد ولایت فقیه" و سایر شعار های انقلابی، بار دیگر خشم و انزجار خود را از سیاست ها، توطئه ها و جنایت های آمریکا به تصویر کشیدند.

در این میان به خاطر تقارن روز دانش آموز با ایام استکبار ستیزی، حضور دانش آموزان و نوجوانان پر رنگ تر از سایر اقشار مردم به چشم می خورد.

استقبال خاص مردم از شعار "مرگ بر آمریکا" که به طور مداوم و با صدای بلند طنین انداز شده بود حامل پیام مهمی از طرف اقشار مختلف مردم بود که لرزه بر اندام جهان استکبار می انداخت.

حضور علماء، روحانیون و طلاب، خانواده های شهدا، رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، دانشجویان و نیز کودکان به همراه خانواده صحنه هایی زیبا از وفاداری عاشقانه ملت به آرمان های انقلاب اسلامی از جمله استکبارستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زیاده خواهی های مستکبران عالم را به نمایش گذاشته بود.

آنچه قابل توجه بود جایگاه استقرار این مراسم در میدان نماز بود که میعادگاه نماز جمعه مردم انقلابی و محل مبارزات انقلابی مردم در دوران انقلاب و رژیم شاهنشاهی بوده و طی سالهای اخیر محل تجمع راهپیمایی کنندگان روز 13 آبان بوده است.

در این میان آتش زدن پرچم های جهان سلطه، از جمله آمریکای جنایت کار و اسرائیل کودک کش که از جمله صحنه های پر تکرار مراسمات و راهپیمایی های استکبار ستیزی است، در طول مسیر مشاهده می شد.

این مراسم را بیش از صد و پنجاه خبرنگارو عکاس از داخل و خارج کشور پوشش می دادند و خشم و انزجار مردم ولایتمدارو استکبار ستیز آذربایجان را به دنیا مخابره می کردند.

در پایان این مراسم بیانیه مشترک قرائت گردید و مردم آذربایجان با سر دادن تکبیر، تک تک بنده های آن را مورد تایید قرار می دادند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: یوم الله ۱۳ آبان که یاد آور رویدادهای مهم و تاثیرگذار تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی ایران از جمله تبعید حضرت امام (رحمه الله علیه) کشتار دانش آموزان توسط رژیم سفاک شاهنشاهی وتسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام می باش،د باید همیشه تاریخ و در همه اذهان نسل های انقلابی ایران اسلامی زنده و جاوید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha